چه کشوری میزبان جام جهانی 2026 است؟

شیلی مایل است به همراه دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین میزبان جام جهانی 2026 شود و اعلام کرده است که این کشور به ارائه پیشنهاد مشترک برای میزبانی این رقابت ها فکر می کند.

 آرتورو صلاح، رئیس اتحادیه فوتبال شیلی، این خبر را در روسیه و پیش از دیدار امروز شیلی با آلمان در جام کنفدراسیون ها اعلام کرد.

ایالات متحده، کانادا و مکزیک قبلا اعلام کرده اند که قصد دارند پیشنهادی مشترک برای میزبانی جام جهانی سال 2026 ارائه دهند، در حالی که ایالات متحده میزبان بخش بزرگی از این رویداد خواهد بود. ظاهرا صلاح می خواهد با سایر کشورهای آمریکای جنوبی پیشنهاد مشابهی داشته باشند.

صلاح به آسوشیتد پرس گفت: "ما به امکان انجام این کار با کشورهای دیگر فکر می کنیم، این میزبانی می تواند با همراهی دو یا سه کشور باشد." باید ببینیم چه می شود. زمان برای ارائه پیشنهاد وجود دارد. باید ببینیم آیا امکان همکاری با برخی از همسایگان وجود دارد و آیا می توانیم پیشنهادی بدهیم."

انتظار می رود میزبانی رقابت جام جهانی 2026 به منطقه آمریکای شمالی داده شود، که بر این اساس اظهارات مقامات فوتبال شیلی تا حدودی تعجب آور است.

 برزیل آخرین کشور آمریکای جنوبی بود که میزبان جام جهانی 2014 شد،قبل از آن، آرژانتین آخرین عضو منطقه کونمبول( CONMEBOL ) بود که جام جهانی 1978 را برگزار کرد.

به طور کلی آمریکای جنوبی میزبان پنج دوره مسابقات جام جهانی است، اما از 13 دوره اخیر دو دوره در این منطقه برگزار شده است.