نتایج تکواندو قهرمانی جهان/ پیروزی دو نماینده ایران

ششمین روز از بیست و سومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان امروز پنجشنبه هشتم تیرماه به برگزاری رقابتهای دو وزن ۵۷- کیلوگرم زنان و ۶۳- کیلوگرم مردان اختصاص دارد که هر دو نماینده تیم ملی کشورمان کار خود را پیروزی آغاز کردند.

در وزن ۵۷- کیلوگرم دختران طیبه پارسا دورنخست «باناسا» از ساحل عاج را با نتیجه ۲۳ بر ۳ از  پیش رو برداشت و در دومین مبارزه باید با «راحله آسمانی» تکواندوکار ایرانی تیم بلژیک پیکار کند. «آسمانی» عضو پیشین تیم ملی کشورمان که مدال نقره بازیهای آسیایی  ۲۰۱۰ را در کارنامه دارد، بعد از خروج از ایران به تابعیت بلژیک درآمد. وی در بازیهای المپیک ریو ۲۰۱۶با حمایت و زیر پرچم فدراسیون جهانی مبارزه کرد.

همچنین میرهاشم حسینی در وزن ۶۳- کیلوگرم نیز  بعد از یک دور استراحت،  در اولین پیکار «عمر حجامی» نماینده مراکش را ۲۵ بر ۵ شکست داد. این تکواندوکار مراکشی همانی بود که در بازیهای المپیک ریو مقابل فرزان عاشورزاده پیروز شده بود. حسینی در گام دوم باید با تکواندوکار آمریکایی پیکار کند.

از تیم ۱۴ نفره اعزامی ایران، تا پایان روز پنجم این رقابتها (چهارشنبه هفتم تیرماه)، ١٠ تکواندوکار به دیدار رقبای خود رفته اند که آرمین هادی پور به نشان نقره و مسعود حجی زواره هم به نشان برنز دست یافته اند. زهرا پوراسماعیل، اکرم خدابنده، فرزان عاشورزاده، ناهید کیانی، ملکیا میرحسینی، سعید رجبی، سجاد مردانی و ابوالفضل یعقوبی هم از دور رقابتها حذف شده اند.

پرونده این دوره از رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان عصر جمعه نهم تیرماه در موجوی کره جنوبی بسته خواهد شد.