لژیونر ایرانی: امیدوارم کی روش مرا ببیند
شاید کمتر کسی تصور می‌کرد مدافع پیشین تراکتورسازی که سابقه حضور در تیم‌ملی ایران را نیز ندارد، به‌عنوان نخستین لژیونر تاریخ فوتبال ایران در کره‌جنوبی راهی این کشور شود و پیراهن اف‌سی سئول را بر تن کند.
شفیعی که در لیگ شانزدهم یکی از بهترین مدافعان وسط فوتبال ایران بود حالا امیدوار است در کره‌جنوبی روزهای خوبی را سپری کند و بتواند به پیراهن تیم‌ملی ایران نیز برسد.
 گفت‌وگوی شهروند، با خالد شفیعی را در ادامه می‌خوانید:  
* نخستین لژیونر تاریخ ایران در کره‌جنوبی؛ تصورش را می‌کردی به این جایگاه برسی؟
بسیار هیجان‌زده و خوشحال هستم که در لیگ کره‌جنوبی حضور دارم. واقعیت این است که لیگ کره جزو بهترین لیگ‌های آسیا است و وقتی پیشنهاد اف‌سی سئول به دستم رسید، سریعا برای حضور در کره‌جنوبی اقدام کردم. امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای کشورم ایران باشم. البته این‌که نخستین لژیونر تاریخ ایران در کره‌جنوبی هستم، کارم را سخت می‌کند. من بازی‌های تیم‌های کره‌ای را در لیگ قهرمانان آسیا مشاهده کرده‌ام و باید این را بگویم که کیفیت تیم‌های کره‌ای خیلی بالاست و به همین خاطر برایم افتخار است که به تیم سئول پیوسته‌ام.
* شاید خیلی‌ها از این موضوع متعجب باشند که چرا بازیکنان ملی‌پوش و تیم‌های استقلال و پرسپولیس گزینه کره‌ای‌ها نبودند و خالد شفیعی انتخاب شد؟!
این موضوع را مسئولان باشگاه اف‌سی سئول باید جواب بدهند که چرا به دنبال من آمدند، اما فراموش نکنید که من هم از تیم بزرگ تراکتورسازی چهره شدم. شاید تا الان افتخار حضور در تیم‌ملی کشورم را نداشته‌ام، اما در لیگ قهرمانان آسیا بازی‌های زیادی انجام دادم و حالا شانس خوبی برای رسیدن به این پیراهن باارزش دارم. ترجیح می‌دهم به این مسائل فکر نکنم و تمام فکر و ذکرم موفقیت و قهرمانی با اف‌سی سئول در لیگ کره‌جنوبی است.
* چقدر امیدوار هستی بتوانی به تیم‌ملی ایران راه پیدا کنی؟
واقعا هدفی جز جلب نظر کارلوس کی‌روش ندارم. من در سال‌های گذشته تلاش زیادی کردم تا بتوانم نظر کی‌روش را به خودم متمایل کنم اما این اتفاق رخ نداد. آرزوی هر بازیکنی حضور در تیم‌ملی است و من نیز از این قاعده مستثنا نیستم. امیدوارم همه چیز برایم در کره‌جنوبی خوب پیش برود و کی‌روش نیز مرا ببیند. رویایم حضور در جام‌جهانی روسیه است و حالا که این‌قدر تیم‌ملی ایران قدرتمند شده، حیف است به قدری خوب نباشم که به تیم‌ملی دعوت نشوم.
* یک وید ئو از تو منتشر شد که با هواداران اف‌سی سئول به زبان کره‌ای صحبت می‌کردی؛ انگار خیلی زود با شرایط کره‌جنوبی خو گرفته‌ای؟
واقعیت این است که باید زمان بگذرد تا با شرایط به‌طور کامل وفق پیدا کنم اما فکر می‌کنم مردم کره‌جنوبی بسیار مردم خونگرمی هستند. قبل از آن ویدیو من می‌خواستم مصاحبه‌ای انجام دهم که هواداران از من خواستند کره‌ای صحبت کنم. خود آنها نیز چند جمله یادم دادند تا تکرار کنم. این اتفاق افتاد و چند جمله کره‌ای هم یاد گرفتم. واقعا زبان سختی است اما تلاش می‌کنم خیلی زود با شرایط خو بگیرم و بتوانم روزهای خوبی را در این کشور سپری کنم. در این مدت کوتاهی که به سئول آمده‌ام واقعا حس خوبی از این شهر دارم اما باید به مناطق مختلف سئول بروم و بیشتر جذب این شهر شوم. با این حال واقعا شهر زیبایی است که هر کسی را شگفت‌زده می‌کند.
* نظر کره‌ای‌ها را درباره فوتبال ایران جویا شده‌ای؟
در این چند روز با هر کس صحبت می‌کنم و می‌فهمد ایرانی هستم، از سبک فوتبال تیم‌ملی به‌خصوص از زمانی که کی‌روش آمده، تمجید می‌کند. با توجه به این‌که زمان زیادی هم تا بازی ایران و کره‌جنوبی نمانده، جو خوبی درباره ایران در سئول وجود دارد.
 قبل از حضورت در کره‌جنوبی بابت تمدید نکردن قراردادت با تراکتورسازی هم مورد انتقاد یحیی گل‌محمدی قرار گرفتی.
یک‌سری مسائل درباره عدم توافقم با تراکتورسازی وجود داشت اما واقعا از یحیی گل‌محمدی معذرت‌خواهی می‌کنم. از هواداران نیز عذر می‌خواهم. من در ایران قول می‌دهم فقط پیراهن تراکتورسازی را بر تن کنم اما بدانید که دوست نداشتم در این شرایط تراکتورسازی را تنها بگذارم. با این‌حال برای پیشرفت فوتبالم مجبور شدم چنین تصمیمی بگیرم و به لیگ کره‌جنوبی بیایم.