پرسپولیس نمی خواهد طارمی را از دست بدهد

مهدی طارمی با توجه به آقای گلی دو فصل اخیر فوتبال ایران و همچنین صدرنشینی در جدول گلزنان آسیا، اکنون سودای حضور در فوتبال اروپا را دارد. بر این اساس او طی روزهای اخیر مذاکرات جدی خود برای جدایی از این تیم و برآورده کردن انتظارات مالی باشگاه با توجه به پیشنهاداتش را داشته است که در جلسه روز گذشته و پیشنهادی که داشته در این راه ناکام ماند.

طارمی با شرط یک میلیون دلاری باشگاه برای جدایی مواجه شده است تا از این طریق هم این تیم بتواند به سود مالی ناشی از این انتقال با توجه به باقی ماندن یک فصل از قراردادش دست یابد و هم اینکه بتواند از این منبع مالی در صورت جدایی بهترین مهاجم دو فصل اخیر بازیکنی همطراز او را جذب کند. اما در نهایت با توجه به شرایط این تیم که باید در 4 جام در فصل آینده به رقابت بپردازد به نظر می‌رسد مهمترین عاملی که باعث شده تا باشگاه از مواضع خود در قبال مبلغ دریافتی برای صدور رضایتنامه کوتاه نیاید، علاقمندی برای حفظ این بازیکن باشد. خروج مهدی طارمی در این شرایط تنها شاید مبلغی به ارزش یک و نیم میلیون در حساب باشگاه سپرده ایجاد کند که آن هم مربوط به پرداخت فصل آینده به این بازیکن خواهد بود و در صورت جدایی و دریافت مبلغ یک میلیون دلاری با توجه به اینکه مهاجمی در سطح او در فوتبال ایران حضور ندارد، باشگاه و برانکو باید این مبلغ را برای جذب بازیکنی خارجی و باکیفیت صرف کنند. اما حضور مهدی طارمی علاوه بر قدرتمندتر شدن این تیم در فصل آینده از بعد تبلیغات و جذب منابع مالی نیز می‌تواند به سود باشگاه باشد. شریک تجاری باشگاه پرسپولیس که اساس درآمدزایی آن بر پایه مشارکت هواداران است روی مهدی طارمی به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازیکنان پرسپولیس حساب ویژه‌ای می‌تواند برای درآمدزایی باز کند و چهره ویژه این اتفاق در حال حاضر این بازیکن محسوب می‌شود.

 

سوای این مسائل نیز باشگاه نمی‌خواهد در این فصل که با جذب گادوین منشا و حفظ اکثریت بازیکنانش از دیدگاه هواداران عملکرد مثبتی در نقل و انتقالات داشته، با جدایی طارمی برگ برنده خود را از دست بدهد. خصوصا اینکه این انتقال در حال حاضر با توجه به پیشنهادات دریافت شده نه از نظر مالی و نه کیفی به سود طرفین نیست و نمی‌تواند هیجان لازم را به هواداران القا کند تا حس رضایتمندی آنها برطرف شود.

همین مساله باعث شد تا باشگاه در جلسه 180 دقیقه روز گذشته خود با مهدی طارمی روی مواضع خود برای عدم صدور رضایتنامه با مبلغی کمتر از اعلام قبلی باقی بماند و حتی توجیه کم بودن پیشنهاد مالی تیم‌های خواهان مهدی طارمی را نیز نپذیرد. مهدی طارمی در صورت بقا در پرسپولیس از هر دو حیث مالی و کیفی به سود سرخپوشان خواهد بود و این اتفاق باعث می‌شود تا جدایی او تا پیش از جام جهانی از ترکیب پرسپولیس با اما و اگرهای زیادی همراه شود. مگر اینکه این بازیکن بخواهد با پرداخت یک میلیون دلار از قرارداد خود فضای فوتبال اروپا را در اولین سال حضورش تقریبا رایگان تجربه کند.

اکنون در فاصله یک روز تا تصمیم نهایی طرفین که مهدی طارمی تنها دو راه دارد و یا باید این مبلغ را فراهم کرده و همچون رضاییان مجوز جدایی‌اش را دریافت کند یا به تمرینات این تیم اضافه شود، باید دید تکلیف شماره 9 چه خواهد شد.