به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی دیلیمیل، دولت انگلیس برای تامین امنیت المپیک تابستانی سال آینده، از گروهی از تکتیراندازان انگلیسی استفاده میکند که پیشتر در جنگ علیه ملت عراق به کار گرفته شده بودند.

بنابراین گزارش، این تک‌تیراندازان قرار است سوار بر بالگرد در جریان المپیک بر فراز لندن گردش کرده و به ادعای مقامات انگلیسی این رویداد مهم ورزشی را در برابر تروریست‌ها محافظت کنند. این تک‌تیراندازان اخیرا نیز در پایگاهی در نزدیکی " ساحل کنت " آموزش دیده و بر مهارت‌های خویش افزوده‌اند.

یک منبع آگاه به روزنامه دیلی‌میل خبر داده است که تک‌تیراندازان مزبور مسوولیت‌هایی در زمینه برقراری امنیت استادیوم‌های شرقی لندن و سایر استادیوم‌هایی که مسابقات در آنها برگزار می‌شود، خواهند داشت.

این گزارش همچنین حاکی‌ست که تک‌تیراندازان انگلیسی با تفنگ‌های فوق‌العاده پیشرفته‌ای که در اختیار دارند می‌توانند اهداف را از فاصله یک‌مایلی هدف قرار دهند. این تک‌تیراندازان همچنین توانایی زدن اهداف خود را در شب نیز خواهند داشت. قدرت تفنگ‌های مزبور به حدی است که می‌توانند دیوارهای سیمانی را نیز منهدم کنند.

وزارت دفاع انگلیس از این تک‌تیراندازان در عراق تحت عنوان " سلاح ویژه در مقابله با شورش‌ها " یاد می‌کرد. این افراد در جریان اشغال عراق ۲۴ ساعته آماده عملیات و کشتار بودند.

همچنین وزارت دفاع انگلیس قصد دارد برای آنچه تامین امنیت مسابقات المپیک خوانده می‌شود از موشک‌های زمین به هوا نیز بهره جسته و به این وسیله جدیت خود را در تقابل با هرگونه عملیات تروریستی به اثبات برساند.

انگلیس به همراه آمریکا دو کشور اصلی متجاوز به عراق بودند و ۹ سال این کشور را در اشغال خود داشتهاند. قرار است که با پایان سال جاری میلادی سربازان اشغالگر سرانجام خاک عراق را ترک گویند.