انتقاد مدیرعامل سابق استقلال از کی روش

سید کاظم اولیایی در خصوص تحولات اخیر فدراسیون اظهار داشت: امیدوارم ادعای کی‌روش درست باشد و حضور ساکت به جای اسدی صرفا نظر و سلیقه خود تاج باشد. چون در غیر اینصورت اتفاق ناگواری در فوتبال ایران افتاده است.

عضو هیات موسس اتحادیه مدیران فوتبال کشور بیان داشت: کی روش مربی خوبی است که البته قرارداد خوبی هم دارد و حق الزحمه خوبی هم می‌گیرد. اما او معمولا از قواره خودش خارج می‌شود و در اموری مداخله می‌کند که در حوزه اختیاراتش نیست. او قبلا هم با برخی از مدیران فوتبال از جمله ترابیان و دیگران درگیر شده بود و منجر به برکنار آنها شده بود. حالا هم که ظاهرا اسدی قربانی جدید کی‌روش است. برای من و خیلی از مدیران و اهالی فوتبال این سئوال پیش می‌آید که اگر فردا آقای کی‌روش خود تاج را نخواست تکلیف چیست؟

وی افزود: در قابلیت‌های کی‌روش تردیدی نیست. اما این دلیل نمی‌شود چون او مربی موفقی است این حق را داشته باشد که مدیران فوتبال ما را چیدمان کند. کی روش تیم ملی را مدیریت کرده اما ما نتوانستیم کی روش را مدیریت کنیم. 

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در خصوص تحولات اخیر این تیم و معرفی هیات مدیره جدید باشگاه بیان داشت: استقلال همان دور تسلسلی را می‌زند که در این ۳۸ سال گذشته زده است. در این باشگاه سیستم هیچ تغییری نداشته و تنها مهره ها عوض می‌شوند. آدم‌ها می‌روند و می‌آیند بدون آن که آن اتفاق لازم برای این تیم بیفتد. این یعنی دور تسلسل، یعنی دور باطل. لذا من بعید می‌دانم در حوزه مدیریت کلان باشگاه استقلال اتفاق خاصی بیفتد و همان اتفاقاتی که در سی و هفت هشت سال گذشته شاهد بودیم را اینبار با این افراد ملاحظه می‌کنیم.

وی در خصوص این که آیا خودش هم گزینه حضور در هیات مدیره باشگاه استقلال بود یا خیر بیان داشت: خیلی‌ها از سوی وزارت ورزش گزینه بودند و مدیران وزارت ورزش در این زمینه با خیلی‌ها صحبت و مذاکره کردند. اما حرف ما در این خصوص این بود تا زمانی که ساختار عوض نشود و تنها آدم‌ها و مهره‌ها جا به جا شوند، هیچ اتفاق مثبتی در اداره این باشگاه نمی‌افتد.