منصوریان: سال مشخص شدن سن بازیکنان را تغییر دهید

مشخص شدن وضعیت بازیکنان متولد سال 73 یکی از دردسرهای بسیاری از تیم های لیگ برتر است. بر اساس قانون جدید لیگ برتر فوتبال ایران در فصل هفدهم سن بازیکنان بر اساس سال میلادی در نظر گرفته می شود و متولدین قبل از 11 دی ماه 73 در لیست بازیکنان بالای 23 سال قرار می گیرند و یکی از 18 سهمیه باشگاه های لیگ برتری می شوند؛ اتفاقی که باعث می شود تا بسیاری از بازیکنان لیگ برتر و دسته یک در سهمیه بازیکنان بزرگسال  قرار بگیرند.

 باشگاه استقلال برای حل این معضل که کمک زیادی به خلوت شدن لیست این تیم می کند، با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال خواهان تغییر سال میلادی به شمسی شده است. علیرضا منصوریان در این باره می گوید: بسیاری از بازیکنان فوتبال ایران در بلاتکلیفی هستند و این موضوع می تواند به مشخص شدن شرایط بسیاری از بازیکنان کمک کند. 

سرمربی استقلال در ادامه عنوان کرد: در صورت موافقت فدراسیون فوتبال و مهدی تاج با این موضوع، بسیاری از متولدان قبل از 11 دی ماه 73 می توانند در لیست بازیکنان زیر 23 سال قرار بگیرند و به این ترتیب بسیاری از بازیکنان جوان یک فصل دیگر می توانند در لیگ برتر به فعالیت خود ادامه دهند.

در صورت موافقت فدراسیون فوتبال با این درخواست استقلالی ها، محسن کریمی مهاجم این تیم که متولد شهریور ماه سال 73 است به لیست بازیکنان زیر 23 سال منتقل می شود و آبی ها تنها باید یک بازیکن را از لیست خود خارج کنند.

عدم پذیرش این درخواست از سوی منصوریان برای ادامه مسیر جوانگرایی در فوتبال ایران البته آسیب هایی دارد؛ منصوریان در این باره می گوید: اگر فدراسیون با این موضوع موافقت نکند، سرمربیان باید از میان بازیکنان با تجربه و بازیکنانی که به تازگی وارد لیست 23 سال شدند، یک بازیکن را انتخاب کنند که همواره بازیکنان پخته تر و باتجربه در اولویت هستند.

علیرضا منصوریان در ادامه می گوید: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال همواره در نیم فصل با شروع مسابقات لیگ قهرمانان برنامه و جلساتی را ترتیب می دهند تا از تیم های حاضر در آسیا حمایت کنند اما در آن مقطع با توجه به در دسترس نبودن بازیکنان و یا گران بودن آنها، این اتفاق به سختی رخ می دهد. به همین دلیل اگر مسئولان همین حالا با این موضوع موافقت کنند، باشگاه ها می توانند خود را بیش از پیش برای حضور در مسابقات بین المللی تجهیز کنند.


فدراسیون فوتبال هنوز نسبت به این نامه آبی ها واکنشی نشان نداده اما تصمیم مسئولان می تواند بازیکنان زیادی را از لیست بالای 23 سال به لیست زیر 23 سال منتقل کند؛ اتفاقی که باعث می شود تا لیست بسیاری از تیم های لیگ برتری برای جذب بازیکنان جدید خالی شود.