تصمیم اسدی درباره فایل صوتی کی روش

نگاهش خسته و گرمای هوا صدایش را خفیف کرده بود اما آرامش در چهره اش موج می زد؛ آرامشی که پیام فراغت از مسئولیتی سنگین و پرمشغله را می‌داد؛ او بخاطر پافشاری بر مواضعش دیگر پستی در فدراسیون فوتبال ندارد اما همچنان جدی و مصمم بر اصول رفتاری و یک سیاست کاری منطقی، تاکید داشت.

دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال که هفته پیش در همین زمان هنوز جایگاهش را در اختیار داشت و از طبقه چهارم ساختمان فدراسیون در عالیترین منصب اجرایی فوتبال ملی مدیریت می‌کرد اما الان انگار چندان ناراحت هم نبود و با تاکید بر اینکه اگر می‌خواست می‌توانست در مسئولیتش باقی بماند، می‌گفت: "واقعا راحت شدم."

** هنوز AFC من را به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران می‌شناسد

او در واکنش به اینکه الان چه می‌کنید و آیا کار باقی مانده‌ی از مسئولیت دبیرکلی فدراسیون همچنان بر دوش شما باقی مانده یا خیر، تصریح کرد: الان مشغول پیگیر برنامه‌های خودم هستم. همیشه برای قبول هر مسئولیتی که مرتبط عموم بوده، منافع مردم را دیدم و با این نگاه هیچ گاه به دنبال منصب و مسئولیت نبودم و در عین حال هر جایی هم بودم بر اصولی که معتقدم به درستی آن بودم، تاکید داشتم. الان هم به نوعی راحت شدم؛ هرچند هنوز در کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) من به عنوان دبیرکل فدراسیون شناخته می‌شوم و اگر لازم بدانم باید برخی کارها را انجام دهم.

** همچنان سکوت می‌کنم

اسدی که به هیچ عنوان تمایل به صحبت درباره کشمکش های بوجود آمده میان او و کارلوس کی‌روش، نقش فدراسیون فوتبال در این ماجرا و واکنش‌های احتمالی که نسبت به کنار رفتنش از مسئولیت دبیرکلی فدراسیون خواهد داشت، حاضر به صحبت نبود، در این باره تنها گفت: همچنان قصد دارم سکوت اختیار کنم و تنها دلیلم هم حفظ منافع عمومی نسبت به فوتبال است.

** همیشه باید یک "اگر" وجود داشته باشد

او که با اعلام فدراسیون فوتبال نماینده ایران در دادگاه عالی ورزش (CAS) برای پیگیری برخی امور حقوقی خواهد بود، در پاسخ به سوالی درباره حل و فصل پرونده شکایت ایران از عربستان به سود ایران نیز، تنها خاطرنشان کرد: تلاش لازم صورت می‌گیرد و بنده به عنوان نماینده ایران در لوزان سوئیس حاضر خواهم شد تا از حق فوتبال ملی ایران دفاع کنم. پیش از این از سوی فدراسیون فوتبال بنده به عنوان نماینده معرفی شده بودم که سپس هم امکان تغییر نبود. اما از هیچ چیزی نباید با قطعیت صحبت کرد؛ باید همیشه یک "اگر" وجود داشته باشد. حرف زدن و قول دادن حتی در شرایطی که فکر کنید یک کاری را قطعا می توانید انجام دهید، هم درست نیست.

اسدی در واکنش به این پرسش که آیا مسئولیت مشاور عالی رئیس فدراسیون که مهدی تاج از آن سخن گفته را می پذیرید یا خیر، تنها لبخندی زد و پاسخی نداد!

** همه مسئله ما با کی‌روش فقط 2 نکته بود

دبیرکل سابق فدراسیون در پاسخ به اینکه مسئله اصلی میان شما و کارلوس کی روش دقیقا چه بود، نیز توضیح داد: همه حرف من از ابتدا 2 نکته بود. یکی اینکه معتقدم وقتی از جیب این مردم برای استفاده از دانش فنی خارجی استفاده می‌شود، این دانش باید در کشور نهادینه شود. در قرارداد کی‌روش هم این موضوع از قبل وجود داشته است و او باید دانش فنی را به فوتبال ما و مربیان ما منتقل کند. همه مجموعه فوتبال از مسئولین فدراسیون، بازیکنان، مربیان، تماشاگران، اصحاب رسانه و... مشغول فعالیت هستند و باید در کارشان پیشرفت داشته باشند. اینکه ما صرفا دل به حضور تیم ایران در جام جهانی کنیم، کافی نیست. در این صورت اگر کی‌روش نباشد چه؟! موضوع دوم هم این است که اگر پیمانکاری معتقد است سوادش بیش از کارفرماست و مثلا برنامه‌ها و خواسته‌های کارفرما را قبول ندارد، یا باید درباره آن مسائل تفاهم کنند و یا حتی اگر واقعا سوادش بیشتر باشد بگوید "ببخشید من نمی‌توانم در این شرایط با شما کار کنم و خداحافظ! " نه اینکه بماند و کار کند و همواره کارفرما و مجموعه و کلا گروه طرف تعهد خود را تحقیر کند. همین

** گواردیولا را بیاورید اما اول از او آموزش بخواهید!

اسدی همچنین در واکنش به اینکه اگر فرض بگیریم فدراسیون تصمیم بگیرد اصلا هیچ همکاری با کارلوس کی روش نداشته باشد، طرح و پیشنهاد شما برای تیم ملی چیست نیز، تصریح کرد: اصلا فدراسیون برود گواردیولا را بیاورد و مثلا اگر می‌گوید من 5 میلیارد می‌خواهم، شما 20 میلیارد به او بدهید؛ بحث اینها نیست؛ اما از او دانش فنی‌اش را طلب کنید؛ باید از او بخواهید کلاس‌های آموزشی برای مربیان‌تان برگزار کند و دانش فنی را به فوتبالی‌های این ممکلت انتقال دهد. مثلا اینکه صرفا بروید یک کالایی بخرید و مدتی از آن استفاده کنید و تمام شود که فایده‌ای ندارد. البته این شرایط برای فوتبال کشور ما که رو به پیشرفت است و نیاز به انتقال دانش فنی و تجربه روز دنیا دارد، خیلی مهم است.

** اگر می‌خواستم در مسئولیتم باقی می ماندم

او در پاسخ به اینکه آیا واقعا استعفا داده بودید یا این جابجایی را باید برکناری تلقی کنیم، لبخندی زد و  گفت: فقط این را می گویم که مطمئن باشید آدمی هستم که اگر بخواهم جایی بمانم، می ماندم و اگر قصد رفتن کنم هم می‌روم.

** بخاطر منافع فوتبال ملی فایل صوتی کی‌روش را منتشر نمی کنم

دبیرکل فدراسیون که چندی پیش در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود اگر لازم بداند در زمان لازم فایل صوتی که از توهین‌های کارلوس کی روش به وزیر ورزش و جوانان سابق و ایرانی‌ها دارد را منتشر می کند، در واکنش به اینکه ممکن است در آینده نزدیک این کار را انجام دهد، پاسخ منفی داد و تاکید کرد بخاطر مردم و منافع فوتبال ملی، قصد این کار را ندارد.