برنامه های فدراسیون برای جشن صعود تیم ملی

رسمی فدراسیون فوتبال، محمدرضا ساکت، سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درباره فعالیت‌های فدراسیون اظهار داشت: تراکم بسیار گسترده‌ای در طول این هفته و هفته‌های آینده در برگزاری اردو‌های تیم ملی و تا پایان شهریور وجود دارد و معتقدم رکورد بی‌نظیری در برگزاری اردو و کلاس‌های آموزشی در بخش‌های سازمان تیم‌های ملی، کمیته داوران و کمیته آموزش به ثبت خواهد رسید. به طوری که ۱۴ هزار و ۲۰ نفر در ۹۰ روز تیر، مرداد و شهریور در اردو‌ها شرکت خواهند کرد که این تراکم بی‌سابقه حجم گسترده فعالیت بخش‌های مختلف فدراسیون را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به کارگروه حقوقی و قضایی که روز گذشته (دوشنبه) به ریاست مهدی تاج برگزار شد، اقدامات اساسی برای هم‌افزایی سازمانی و هماهنگ کردن فعالیت‌ها در کمیته انضباطی، اخلاق، استیناف، تعیین وضعیت بازیکنان، حقوقی و روابط بین‌الملل را فراهم کرد.

رئیس سازمان تیم‌های ملی در ادامه گفت: میزبانی مسابقات فوتسال در تبریز، زیر ۱۶ سال در همدان، فوتبال زیر ۱۸ سال در مشهد، رویداد مهم و پیش روی فدراسیون فوتبال است که برگزاری جشن حماسه صعود در ۱۴ شهریور در ورزشگاه آزادی بعد از بازی ایران و سوریه یکی دیگر از برنامه‌های ویژه با رویکرد هشتاد هزار هوادار عاشق ایران، یک ورزشگاه سفید‌پوش، یک ایران سرفراز تحقق خواهد یافت.

وی ادامه داد: همزمانی جشن صعود با جشن‌های دهه ولایت، پیوند فرهنگی فوتبال با ارزش‌های دینی، مذهبی و انقلابی است. همچنین با توجه به اهمیت سازماندهی برنامه‌ها در جام جهانی، تشکیل ستاد مربوطه با حضور اعضای ذیربط و به ریاست آصفی، کار برنامه‌ریزی منسجم برای استفاده حداکثری از ظرفیت ورزشگاه‌های محل برگزاری بازی‌های ایران در جام جهانی در دستور کار فدراسیون فوتبال است.

رئیس سازمان تیم‌های ملی گفت: باشگاه مس سونگون ورزقان تبریز و اداره کل ورزش و جوانان، هیئت فوتبال و مسئولین آن استان برای میزبانی موفق در تبریز، مسئولان هیئت فوتبال همدان و اداره کل و ورزش و جوانان به همراه مسئولین این استان و همچنین هیئت فوتبال خراسان رضوی، مسئولان ورزشگاه امام رضا (ع)، تربیت بدنی آستان قدس رضوی و اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی به همراه مردم خونگرم، با فرهنگ و ارزشمند تبریز، همدان و مشهد تلاش دارند تا با سربلندی میزبان سه رویداد بین‌المللی فوتبال و فوتسال باشند.

وی گفت: از سوی دیگر آماده‌سازی تیم‌های ملی فوتسال آقایان و بانوان برای مسابقات فوتسال داخل سالن ترکمنستان و همچنین تیم نوجوانان جهت حضور در جام جهانی هند، تیم ملی زیر ۱۶ و زیر ۱۸ سال از فعالیت‌های ویژه‌ای است که در حال حاضر فدراسیون بر روی آن تمرکز کرده است.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال گفت: کارگروه ارتقا و توسعه فوتبال با حضور کمیته‌های جوانان، آموزش، بانوان، کمیته فنی و توسعه، سازمان تیم‌های ملی، سازمان لیگ برتر و آکادمی ملی فوتبال به منظور ایجاد همگرایی و هماهنگی فعالیت‌های فدراسیون در بخش توسعه فوتبال پایه (گرستروز) و با هدف استعدادیابی و تعامل با آموزش و پرورش و همچنین کاربردی کردن مسابقات اقدام زیر بنایی دیگری است که در دستور کار قرار دارد.

ساکت در پایان گفت: نگاه اساسی این است که کمیته‌هایی که در بخش فعالیت‌های خود هم‌پوشانی سازمانی و برنامه‌ای دارند، در یک تعامل ارگانیک در قالب کارگروه‌های سازمان یافته، اقدامات خود را منسجم و هماهنگ کنند.