خودزنی سرخپوشان بخاطر یک جام

پس از کش و قوس‌های فراوان و لغو دربی سرخابی‌های پایتخت که قرار بود روز ۳۱ تیرماه در کشور آلمان برگزار شود، سازمان لیگ برتر فوتبال اعلام کرد که دیدار سوپرجام باشگاه‌های کشور روز ۳۰ تیرماه ساعت ۲۱ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

 

دیدار سوپرجام باشگاه‌های ایران بین تیم‌های قهرمان لیگ برتر و جام حذفی برگزار می‌شود. تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ شانزدهم توانست با ۶۶ امتیاز چند هفته قبل از پایان لیگ برتر با اقتدار قهرمان شود و در مقابل هم تیم نفت تهران توانست در مسابقه فینال جام حذفی با یک گل تیم تراکتورسازی تبریز را شکست دهد.

 

 

پرسپولیس - نفت تهران

تیم فوتبال پرسپولیس:

برانکو ایوانکوویچ سرمربی سرخپوشان پایتخت توانست شاکله اصلی تیم خود را در فصل نقل و انتقالات حفظ کند و ستاره هایی، چون شجاع خلیل زاده، گادوین منشا و شایان مصلح را جذب کند و در مقابل سروش رفیعی بازیکن تاثیر گذار پرسپولیس از این تیم جدا شد.

 

پرسپولیسی‌ها پیش از دیدار سوپرجام در اوکراین اردوی تدارکاتی را برگزار کردند و در چند مسابقه دوستانه به مصاف تیم‌هایی از این کشور رفتند و تقریبا برانکو به شناخت خوبی از ترکیب اصلی تیم پرسپولیس رسیده است.

اما شاید تنها نکته‌ای که آرامش بازیکنان پرسپولیس را از بین برده است این بود که حامی مالی مشترک تیم‌های پرسپولیس و استقلال در برگزاری دربی ۸۵ که قرار بود در کشور آلمان انجام شود ناموفق بود و هر روز خبری مبنی بر لغو یا برگزاری دربی به گوش می‌رسید و تمرکز بازیکنان را از بین برود.

شاگردان برانکو در حال حاضر تمرینات خود را در تهران و پشت در‌های بسته برگزار می‌شود و به غیر از گادوین منشا به دلیل بیماری حدود ۳ هفته از زمین مسابقه دور است بقیه بازیکنان با قدرت کار خود را دنبال می‌کنند.

 

پرسپولیس - نفت تهران

ترکیب احتمالی پرسپولیس برای دیدار سوپرجام:

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، کمال کامیابی نیا، حسین ماهینی، محمد انصاری، شجاع خلیل زاده، محسن ربیع خواه، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، علی علیپور و مهدی طارمی

 

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 تیم فوتبال نفت تهران:

تیم فوتبال نفت تهران که به همراه علی دایی سرمربی سابق خود توانست با پیروزی یک بر صفر مقابل تراکتورسازی تبریز قهرمان جام حذفی کشور شود، با شرایط متفاوتی نسبت به پرسپولیس خود را محیای دیدار سوپرجام باشگاه‌های کشور می‌کند.

نفتی‌ها که از فصل پیش با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کردند، تا مدت‌ها پس از قهرمانی در جام حذفی نمی‌دانستند که در باشگاه نفت مسئول کیست و حتی کادرفنی خود را نمی‌شناختند. اما مسئولان باشگاه نفت اعلام کردند که با علی کریمی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس به توافق رسیده اند و در لیگ برتر هفدهم او سرمربی تیم فوتبال نفت تهران است.

با ورود علی کریمی به کادرفنی تیم نفت تعداد زیادی از بازیکنان این تیم که خواهان جدایی بودند از تصمیم خود پشیمان شدند و به خاطر او با تیم نفت تمدید کردند. با اضافه شدن چند بازیکن جدید همه تصور می‌کردند که آرامش به کشتی توفان زده نفت بازگشته است، اما این تازه ابتدای راه بود و کریمی اعلام کرد که مشکلات نفت بیشتر از مواردی است که تا به حال مطرح شده است.

کریمی پیشکسوت تیم پرسپولیس در مصاحبه‌های خود اعلام کرد که شرط اولیه اش برای ادامه همکاری با نفتی‌ها این است که مسئولان با بازیکنان سابق تسویه کنند و مبلغ از قرارداد بازیکنان جدید را پرداخت کنند. با صحبت‌هایی که میان سرمربی و مسئولان اجرایی نفت انجام شد، بازیکنان و کادرفنی به تمرینات خود ادامه دادند و چند دیدار تدارکاتی در شهر تهران برگزار کردند.

 

پرسپولیس - نفت تهران

ترکیب احتمالی نفت تهران برای دیدار سوپرجام:

برخلاف پرسپولیسی‌ها ترکیب تیم نفت مشخص نیست و احتمالا هنوز علی کریمی نتوانسته است به ترکیب یازده نفره خود برسد.

 

 دیدار سوپرجام بین باشگاه‌های پرسپولیس و نفت تهران ساعت ۲۱ روز جمعه ۳۰ تیرماه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.