وزیر ورزش:دنبال بازی با تیم‌های برتر دنیا هستیم

مسعود سلطانی‌فر درباره برنامه‌های تیم ملی تا جام جهانی 2018 عنوان کرد: از پایان بازی‌های مقدماتی جام جهانی که 14 شهریور است، تا شروع جام جهانی 2018 که خردادماه سال 97 خواهد بود، ما یک نقشه راه و برنامه کلی را مدنظر داریم تا فدراسیون با هماهنگی کی‌روش برای آن تصمیم بگیرند. یک سری بازی‌های رسمی و ملی نیز داریم که باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: به طور طبیعی بازی‌های لیگ را نیز پیش‌رو داریم و باید بازی‌های‌مان در فیفادی (روز فیفا) برگزار شود. در فیفا‌دی‌ها به دنبال این هستیم که بتوانیم بازی تدارکاتی خوبی را با تیم‌های مناسب‌تر و برتر دنیا پیش‌بینی کنیم تا تیم ملی فوتبال ما بازی‌های جدی‌تر و سخت‌تری داشته باشد و برای حضور مقتدرانه در بازی‌های 2018 جام‌جهانی روسیه آماده شود. امیدوار هستیم با پیگیری‌هایی که فدراسیون انجام می‌دهد و تأکیدی که همگی داشتیم، بتوانند دیدارهای تدارکاتی خوبی را در چارچوب بازی‌های ملی برگزار کنند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از احکام خوبی که داشتیم، تعیین تکلیف در ارتباط با حق پخش تلویزیونی است که به عنوان یک بند در قانون برنامه ششم آمد. از حدود سه ماه قبل یک کارگروه مشترک را تشکیل دادیم. معاون من و دو، سه نفر از مدیران و رئیس فدراسیون فوتبال به اتفاق معاونان صدا و سیما، جلساتی را نیز در این باره برگزار کردند. حرف ما از اول این بود که ظرفیت خیلی خوبی از جهت درآمدی در این بخش وجود دارد تا هم صداوسیما منتفع شود، هم بخش ورزش کشور و اسمش را یک سیاست برد – برد گذاشتیم.

سلطانی‌فر یادآور: من شاید چهار بار در حاشیه جلسات هیئت دولت با آقای علی‌عسگری صحبت‌هایی کردم. مضمون این صحبت‌ها این بود که معنی پرداخت یا استفاده بخش ورزش از این امتیاز این نیست که از درآمدهای صداوسیما کم شود. ما شرایط و ظرفیتی داریم که اگر با هم تعامل و همکاری داشته باشیم، درآمد هر طرف افزایش پیدا می‌کند. پس منطقی است که همکاری کنیم و از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه علی‌عسگری و معاونان او رویکرد خوبی داشتند. ما چارچوب توافقنامه‌ای را تنظیم کردیم. چارچوب کلی همکاری‌های‌مان مشخص می‌شود. سپس جزئیات اجرایی بررسی می‌شود تا بتوانند مراحل اجرایی کار را مشخص کنند. امیدواریم با شروع لیگ بتوانیم به یک همگرایی برسیم و نیاز نباشد از ابزارهای قدرتی‌مان استفاده کنیم و کشمکشی داشته باشیم. فکر می‌کنم که این بلوغ در بین مسئولان دو مجموعه و اعضای کارگروه هست که هر چه سریع‌تر به جمع‌بندی برسیم.