پرسپولیس می تواند غیر ممکن ها را ممکن کند

ناصر ابراهیمی در ارزیابی خود از دلایل ناکامی و حذف تیم فوتبال امید در رقابت های مقدماتی آسیا گفت: کمترین ایراد را به امیرحسین پیروانی می گیرم. وقتی ساختارسازی مناسب در پایه ها صورت نمی گیرد طبیعی است نتیجه هم نگیریم. این تیم لازم دارد از اساس تغییر کند. پیروانی در حذف زودهنگام تیم امید مقصر اصلی نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: نمی توان در باشگاه‌هایمان از بازیکن سازی در سنین نوجوانی غافل شویم و سپس انتظار داشته باشیم تیم امید ایران نتایج درخشان بگیرد. تنها یکی دو باشگاه هستند که با ایجاد آکادمی و با روشی کاملا علمی به روند رشد بازیکن بهای لازم را می دهند. اگر در رقابت های مقدماتی آسیا غیر از این نتیجه می گرفتیم باید تعجب می کردیم.

ابراهیمی درباره نحوه استعدادیابی در تیم های پایه نیز انتقاداتی را مطرح کرد و گفت: پیش از این از آموزشگاهها و مدارس، استعدادهای ناب را پیدا می کردیم و آنها را پرورش می دادیم. ضمن اینکه بیشتر بازیکنان در تهران بودند و همین اردوها باعث می شد تا محتاج هیچ باشگاهی نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: برایم خیلی تعجب آور است که نتوانسته ایم بین مربیان تیم ملی و باشگاههایمان هماهنگی ایجاد کنیم. اکنون هیچگونه روند مناسبی را برای کشف استعدادهای برتر نمی بینیم. واقعا نیاز است تا فدراسیون فوتبال ایران فکر اساسی در این باره کند.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران که سابقه حضور در پرسپولیس را نیز به عنوان سرمربی در کارنامه دارد درباره شرایط این روزهای شاگردان برانکو هم گفت: پرسپولیس یکی از با ثبات ترین تیم هاست. کافی است برانکو بتواند شاگردانش را به خوبی مدیریت کرده و نتیجه لازم را بگیرد. آنها کار سختی در آسیا دارند اما نشان دادند می توانند غیرممکن ها را ممکن کنند. رسیدن به قهرمانی آسیا چیز کمی نیست و امیدوارم رویای هواداران پرسپولیس با برانکو محقق شود.