تصمیم برانکو برای آقای گل لیگ/ طارمی فیکس می شود؟

هفدهمین دوره مسابقات لیگ برتر از روز پنجشنبه در حالی آغاز خواهد شد که تیم فوتبال پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی در اولین دیدار خود در این رقابت‌ها از ساعت ۲۱ روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی میزبان تیم فولاد خوزستان خواهد بود.

این لیگ برای تیم برانکو در حالی در آستانه آغاز قرار دارد که پیش از آغاز فصل سرمربی کروات سرخ‌ها با یک چالش تکراری مواجه بود. رفتن یا ماندن مهاجم اول تیمش.

مهدی طارمی در سه فصل گذشته که به جمع سرخ‌ها اضافه شده همواره به دلایل گوناگون ساز جدایی سر میداده و جالب اینکه در نهایت هم هیچ یک از این پیشنهادات به صورت رسمی ارائه نمیشد.

فصل اول که بحث پیشنهاد از کشور‌های حوزه خلیج فارس مانند کویت و قطرمطرح بود. فصل دوم بحث حضور در فوتبال اروپا پیشنهاد از لیگ یونان و در نهایت انتقال نا فرجام به ریزه اسپور ترکیه و بازگشت دوباره به پرسپولیس، در اواسط فصل بحث حضور در چین و فصل سوم باز هم بحث حضور در فوتبال اروپا و پیشنهاد از کرواسی.

اما نکته جالب نگاه برانکو به این مسئله بود و باید دید که امسال سرمربی پرسپولیس با شروع لیگ چه واکنشی به بی انضباطی‌های پیش فصل مهاجم خود خواهد داشت.

برانکو همواره نشان داده که به نظم و انضباط اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و همه از او به عنوان یک مربی کاملا حرفه‌ای یاد می‌کنند، اما باید دید که امسال چه واکنشی به غیبت مهاجم در بخش اعظم تمرینات آماده سازی اولش نشان می‌دهد.

فصل گذشته ابتدا سرمربی پرسپولیس که به شدت از اینکه بازیکنش حتی جواب تلفن باشگاه را نمی‌داد ناراحت بود، هیچ حسابی روی حضور طارمی در تیمش نمی‌کرد و در اقدامی جالب باشگاه طارمی را به تیم بازگرداند. سرمربی سرخپوشان هم به دلیل اینکه مهاجم آماده‌ای در تیمش نبود و ولادمیر پریموف نا‌آماده تنها مهاجم هدف حاضر در فهرست تیمش بود، بعد از سه هفته مجبور شد از طارمی در ترکیب اصلی تیمش استفاده کند.

در لیگ شانزدهم طارمی با کمک عملکرد خوب هافبک‌های این تیم و با وجود هدر دادن موقعیت‌های فراوان برای دومین سال عنوان آقای گلی لیگ را به دست آورد.

شماره ۹ تیم پرسپولیس، اما در پایان لیگ با وجود اینکه با سرخپوشان قرارداد داشت، در تمرینات حضور پیدا نمی‌کرد. سرمربی پرسپولیس هم به این موضوع اشاره کرد که طارمی هر تمرینی را که از دست بدهد ضرر خواهد کرد.

طارمی در آخرین روز‌هایی که پرسپولیس در اوکراین اردو داشت، سروکله‌اش در تمرینات پیدا شد.

اما با این حال و در شرایطی که طارمی تنها شاید به تعداد انگشتان یک دست با پرسپولیس تمرین کرده بود در ترکیب اصلی تیمش در بازی سوپرجام برابر نفت به میدان رفت و همانطور که انتظار می‌رفت این بازیکن نتوانست عملکرد خوبی از خودش به نمایش بگذارد و بعد از اینکه چند موقعیت خراب کرد تعویض شد.

پرسپولیس امسال در شرایطی لیگ را آغاز می‌کند که همزمان باید در بازی حساس مرحله یک چهارم ن‌هایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی عربستان برود و در این شرایط حضور در تمرینات پیش فصل برای یک بازیکن کلیدی حیاتی است. با این حال باید دید که خود برانکو چه واکنشی برای این مهاجم تیمش دارد و تنبیهی برای این بازیکن در نظر می‌گیرد یا این بار هم مانند فصل قبل از کنار این بی انضباطی به راحتی می‌گذرد.