شرطی که تاج برای باقی ماندن نفت در لیگ گذاشت

مهدی تاج بعدازظهر چهارشنبه در نشست مشترک با روسای هیئت‌های فوتبال شهرستان‌های اردبیل و خبرنگاران در خصوص ماندن تیم فوتبال نفت تهران در لیگ تصریح کرد: در صورتی که این تیم به تعهدات خود عمل کند می‌تواند در لیگ برتر باقی بماند.

وی با اشاره به آغاز مسابقات فوتبال لیگ برتر ادامه داد: این رقابت‌ها فرصتی برای شناسایی استعدادهای فوتبالی کشور است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص سرنوشت تیم ملی امید کشور و نگرانی از صعود یا عدم صعود این تیم به المپیک تاکید کرد که با توانمندی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، این تیم می تواند به المپیک ۲۰۲۰ صعود کند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تیم امید به المپیک صعود کرده و حتی به مراحل بعدی راه یابد، به بحث تغییر کادر فنی تیم ملی امید اشاره کرد و ادامه داد: این تغییرات با نظرات کمیته فنی در حال بررسی است.

تاج همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری اردوهای منظم تیم ملی فوتبال در راستای آمادگی جهت حضور مقتدر در رقابت های جام جهانی افزود: پیش‌بینی شده حضور قدرتمندانه ای در جام جهانی داشته باشیم.

وی در راستای حمایت از استعدادهای فوتبالی استان اردبیل از بررسی شرایط برای واگذاری سهمیه تیم لیگ دسته دو به این استان خبر داد.

رئیس فدراسیون فوتبال در عین حال تاکید کرد که به منظور تخصیص سهمیه ضروری است زیرساخت‌های لازم در استان فراهم شده و از تمامی ظرفیت‌ها برای حمایت از فوتبال استفاده شود.

وی همچنین به رایزنی جهت تعیین تکلیف مجمع انتخابات هیئت فوتبال و برگزاری این انتخابات اشاره کرد و گفت: صحبت‌هایی با مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس هیئت فوتبال استان انجام شده تا این انتخابات برگزار شود.

تاج با اشاره به سیاست فدراسیون برای توسعه فوتبال شهرستانی بیان داشت: به عنوان مثال سرعین ظرفیت مطلوبی برای راه‌اندازی کمپ تیم ملی دارد که با مشارکت بخش خصوصی می‌توان کمپ تیم ملی را در این شهرستان ایجاد کرد.