شرط فدراسیون تیرو کمان برای ورزشکاران

مسابقات انتخابی تیم های ملی جوانان و نوجوانان تیرو کمان در رشته ها ریکرو و کامپوند هفته گذشته برگزار شد و  ورزشکاران در مسافت های 50 ،60 و70 متر در بخش ها پسران و دختران با هم به رقابت پرداختند.

 اتفاق جالب که در برگزاری این مسابقات روی داده است فدراسیون تیراندازی با کمان از ورزشکاران خواسته برای شرکت در اردو کره جنوبی که در آینده برگزار خواهد شد باید مبلغ 4 هزار دلار به فدراسیون پول پرداخت بدهند تا اجازه حضور در اردو را پیدا کنند.

 نکته ای که باید در این زمینه به آن توجه داشت پرداخت این مبلغ برای ورزشکارانی که در رده های سنی جوانان و نوجوانان فعالیت می کنند بسیار سنگین است و بسیاری از خانواده ها توانایی تامی چنین مبلغی را ندارند.

 این موضوع برخلاف قوانین ورزشی کشور است.فدراسیون های ورزشی در همه رشته ها موظف هستند که هزینه های حضور ورزشکاران در اردوها و مسابقات را پرداخت کنند. اما  برخی فدراسیون ها برای پیشبرد اهدافشان راه دیگری را درپیش گرفتند.و تصمیم دارند از جیب ورزشکاران اردو را برگزار کنند.

 پیگیری فراکسیون ورزشی مجلس از حاشیه های مسابقات تیرو کمان

 مسابقات انتخابی  تیم ملی نوجوانان و جوانان تیراندازی با کمان با حاشیه های زیادی رو به رو بوده است تا جایی که این موضوع به فراکسیون ورزشی مجلس هم کشیده شد.اعضای فراکسیون ورزشی مجلس ضمن اینکه خواستار بررسی این موضوع شدند در این باره اظهار داشتند که دریافت پول از ورزشکاران تیراندازی با کمان برای شرکت در اردو از طرف فدراسیون تیراندازی با کمان غیر حرفه ای و ریشه در ضعف مدیریتی این فدراسیون دارد و مسئولان برای حل مشکلات مالی باید به دنبال جذب اسپانسر و حامی مالی باشند.

سکوت مسئولان فدراسیون از حاشیه های مسابقات انتخابی تیم ملی

مسئولان فدراسیون تیراندازی با کمان هنوز درباره علت این اقدام واکنشی نشان ندادند و بابت صحت یا سقم آن پاسخگو نیستند.

حاشیه های انتخابی تیم ملی جوانان ریشه در ضعف مدیریتی فدراسیون دارد

یکی از مربیان تیم های جوانان و نوجوانان که در مسابقات انتخابی تیم ملی حضور داشت ضمن تائید این موضوع به خبرنگار ما گفت:اقدامی که فدراسیون انجام داده است خلاف اصول حرفه ای ورزش است و در هیچ کجای دنیا ورزشکاران با هزینه های شخصی در اردوها  و یا مسابقات شرکت نمی کنند این کار مسئولان نشان می دهد که فدراسیون با ضعف مدیریتی مواجه است.

 فدراسیون حتی به ورزشکاران هم بدهکار است 

وی افزود:متاسفانه مشکلات فدراسیون به جایی کشیده شده است که حتی به ورزشکاران و کارمندان خود هم بدهکار است و توان پرداخت مطالبات آنها را ندارد.

مربی تیرو کمان ادامه داد:بروز چنین اتفاقاتی در فدراسیون مشکلات عمیق و ریشه ای را به ما گوشزد می کند که باید به دنبال راهکاری برای آن باشیم. با وجود اینکه فدراسیون اسپانسر و حامی مالی در اختیار دارد با این حال از ورزشکاران خواسته برای شرکت در اردو  پول پرداخت کنند.

وی تصریح کرد:اتفاقی که در مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان و نوجوانان رخ داد به معنی سوء استفاده کردن از کسانی که به فدراسیون اعتماد کردند.حضور در مسابقات به شرط پرداخت هزینه های آن خلاف قانون و مقررات ورزشی است. تصمیمی که فدراسیون برای کمانداران گرفته است اگر بخواهد عملی کند برای ورزشکاران بسیار سخت خواهد بود چون بسیاری از ورزشکاران توان پرداخت چنین مبلغی را ندارند.