پیروزی ایران در والیبال قهرمانی مردان آسیا

تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران که به نمایندگی از کشورمان در مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا شرکت کرده است، امروز در پنجمین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف تیم استرالیا رفت.

شاگردان سیچلو در این مسابقه که از حساسیت زیادی برای هر دو تیم برخوردار بود با نتیجه 3 بر یک موفق به شکست حریف خود شدند. تیم زیر 23 سال ایران در شرایطی موفق به عبور از سد تیم استرالیا شد که همین تیم استرالیا مدتی قبل در رقابت‌های انتخابی جهان 2018، با نمایش خوب خود به عنوان تیم دوم سهمیه گرفته بود.

سیچلو برای شروع این مسابقه ترکیب همیشگی خود را به میدان فرستاد. حمید حمودی، رحمان تقی‌زاده، سعید جواهری، سلیم چپرلی، سهند الله وردیان، امین اسماعیل نژاد و محمد دلیری بازیکنانی بودند که در ترکیب آغازین تیم ایران به میدان رفتند.

بازیکنان ایران در ست نخست آغاز طوفانی داشتند و با نمایش خوب خود اجازه کسب امتیاز به بازیکنان استرالیا نمی‌دادند. ایران 16 بر 7 در تکنیکال تایم دوم این ست از استرالیا پیش بود. در نهایت با عملکرد خوب خود موفق شدند به راحتی با حساب 25 بر 11 برنده این ست بشود. تیم ملی والیبال امید ایران در این ست هم مانند مسابقات قبلی خود در حمله عملکرد عالی داشت و 12 امتیاز را از حملات خود کسب کرد. همچنین کسب 7 امتیاز مستقیم از دفاع توسط بازیکنان ایران نشان از عملکرد خوب شاگردان سیچلو در دفاع می‌داد.

استرالیایی‌ها که در ست اول بازی را به ایران واگذارکرده بودند، در ست دوم آغاز باانگیزه‌تری داشتند. مارک دیبدو، سرمربی تیم ملی استرالیا یکی دو تعویض در تیمش انجام داده بود. با این حال ایران در این ست هم از ابتدا از زردپوشان استرالیا پیش افتاد. در امتیاز 8 بر 4 به سود ایران، دو تیم به اولین وقت استراحت فنی رفتند و دومین وقت استراحت فنی نیز با برتری ایران و نتیجه 16 بر 9 برای شاگردان سیچلو هراه بود.

سیچلو در اواخر ست دوم و در شرایطی که تیم ایران 19 بر 12 پیش بود تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کرد. رسول آقچه‌لی، اسماعیل مسافر و فردین قلعه‌قوند جانشین سعید جواهری، الله وردیان و حمودی شدند. در نهایت تیم ایران در این ست با حساب 25 بر 18 به برتری رسید. فاکتور برتری شاگردان سیچلو در این ست هم مانند ست اول در حمله بود. بازیکنان ایران اما در ست دوم در دفاع نتوانستند مانند ست اول عالی عمل کنند.

در ست سوم تیم استرالیا برای جبران شکست دو ست قبلی پا به میدان گذاشته بود و با تکیه بر حملات سرعتی و توپ‌های بلند توانست بهتر از دو ست قبل بازی را آغاز کند. دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند. 8 بر 7 به سود ایران، نتیجه اولین وقت استراحت فنی در ست سوم بود. بازیکنان ایران در این ست روی توپ‌های برگشتی ضعیف عمل می‌کردند اما در حمله کم اشتباه و دقیق بودند. امتیازات در ست سوم یک به یک به دو تیم می‌رسید و اختلاف امتیاز به بیشتر از یک پوئن نمی‌رسید. تا اینکه استرالیا 21 بر 19 پیش افتاد و سیچلو تقاضای وقت استراحت کرد. با این حال بازیکنان ایران نتوانستند در این ست نمایش خوب دو ست قبلی خود را تکرار کنند و استرالیایی‌ها 25 بر 22 برنده این ست شدند تا نتیجه بازی 2 بر یک شود.

در ست چهارم بازیکنان ایران آغاز بهتری داشتند و در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران به اولین وقت استراحت فنی این مسابقه رفتند. سیچلو باز هم در آغاز ست از ترکیب اصلی خود استفاده کرده بود. ایران در این ست نمایش خوب و هوشمندانه‌ای داشت و با وجود اینکه استرالیایی‌ها در تلاش بودند بازنده این ست و این مسابقه نشوند اما این تیم ایران بود که قدرتمندانه موفق به شکست دادن حریفش شد. تیم ملی والیبال امید ایران در این ست با حساب 25 بر 17 موفق شدند استرالیا را شکست داده و در مجموع 3 بر یک برنده مسابقه شوند.

حریف بعدی تیم ملی والیبال ایران در این مسابقات، بعد از برگزاری دیگر مسابقات روز دوم مشخص خواهد شد.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا، با حضور 16 تیم از دوم مرداد آغاز شده است. تیم ملی والیبال امید ایران در این دوره از مسابقات که به میزبانی اندونزی برگزار می‌شود، به نمایندگی از والیبال ایران حاضر شده است. این رقابت‌ها دهم مرداد ماه به پایان می‌رسد.