اعتراض شدید نصیرزاده به داوری

هوشنگ نصیرزاده درباره اشتباهات داور مسابقه گسترش فولاد و پارس جنوبی اظهار داشت: ما امروز فیلم بازی را آنالیز کردیم و متوجه شدیم داور با اشتباهات بزرگی که داشت، مقصر ردیف اول باخت گسترش مقابل پارس جنوبی بود.

وی ادامه داد: فلسفه کاری ما همیشه اینطور بوده که از داور کمتر انتقاد کنیم. من آداب را در این خصوص می‌دانم، چون هم‌خانواده داوران و کارشناسان داوری هستم اما فیلم مسابقه نشان می‌دهد که این داور با شجاعت اشتباه می‌کرد که این اشتباهات کاملا به ضرر تیم ما بود.

مدیرعامل گسترش فولاد همچنین گفت: ترابیان، داور بازی دو پنالتی علیه تیم ما گرفت که هردو پنالتی اشتباه بود. پنالتی اول توپ به شکم بازیکن ما خورد که او خطا گرفت و خوشبختانه منجر به گل برای پارس جنوبی نشد. بعد از آن امیدوار بودیم که داور بیشتر دقت کند اما پنالتی دوم را در حالی علیه تیم ما گرفت که نانگ مهاجم پارس جنوبی به طور حرفه‌ای با دست چپ در حالی که شانه به شانه بازیکن ما بود، مدافع ما را همزمان زمین زد و به جای اینکه خطای بازیکن پارس جنوبی را بگیرد و به او اخطار بدهد،‌اعلام پنالتی به ضرر ما کرد. در این صحنه مهارت بازیکن در صحنه‌سازی از تشخیص داور بهتر بود.

نصیر زاده در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد: ترابیان کاخا برشویلی بازیکن گرجستانی ما را به اشتباه اخراج کرد و اشتباهاتش را به عدد 3 رساند اما این پایان کار نبود. در دقیقه 57 مسابقه در حالی که بازیکن پارس جنوبی در محوطه جریمه میلاد فخرالدینی را به صورت واضح هل داد و برای یک داور درجه 3 هم پنالتی قابل تشخیص بود، این داور به مسابقه ادامه داد و پنالتی نگرفت. به عبارت بهتر داور یک نفر از بازیکنان ما را به اشتباه اخراج و ما را 10 نفره کرد و با همه اشتباهاتی که داشت تیم حریف را 12 نفره کرد.

وی افزود: این داور جزو داوران استان تهران بوده که می‌خواستند به نوعی بازی سبکی را به او بسپارند اما او مهم‌ترین تصمیماتش را اشتباه گرفت. داور برای گرفتن خطای پنالتی نمی‌تواند به حدس و گمان اتکا کند و او باید حتما مطمئن باشد که سوت بزند. این تصمیمات اشتباه از سوی او بود که برای ما تاحدودی باعث پاشیدن نظام تیمی شد.

نصیرزاده در خاتمه گفت: قبل از بازی به بازیکنان گفته بودیم هرگز به داور اعتراض نکنید و خواستیم ادای فوتبال مدرن را در بیاوریم اما در طول مسابقه به ما ثابت شد که این داور برای مسابقات حساس مطمئن نیست. امیدوارم برای بازی های‌ بعدی گسترش فولاد این داور را نبینیم.