اقدامی که تیم های ملی امید و استقلال را متضرر کرد

علیرضامنصوریان سرمربی تیم استقلال تهران پس از شکست جمعه شب این تیم مقابل نفت آبادان در هفته نخست لیگ برتر مسئولان فدراسیون فوتبال را مورد هجمه قرار داد و به دلیل محرومیت بازیکنانش انواع لعنت ها را نثار زمین و زمان کرد.

سرمربی آبی ها از در اختیار گذاشتن بازیکنان خود به تیم ملی امید طفره رفت و البته برگزاری دربی آلمان را دلیل این اقدامش عنوان کرد. پس از این اقدام منصوریان، کمیته انظباطی فدراسیون فوتبال سه بازیکن استقلال که به تیم امید نرفته بودند یعنی امید نورافکن، مهدی قائدی و مجید حسینی را از حضور در نخستین مسابقه استقلال در لیگ محروم کرد و آبی پوشان بدون این سه بازیکن به آبادان رفتند و با شکست زمین را ترک کردند.

پس از این شکست سرمربی استقلال در کنفرانس خبری علت شکست تیمش را محرومیت ناحق بازیکنانش دانست اما منصوریان شاید یادش رفته است که چند سال پیش خودش سرمربی تیم امید بود و خیلی از مربیان لیگ برتری مانند امروز خودش بازیکنانشان را به تیم امید ندادند.منصوریان آن زمان در مصاحبه ای عنوان کرد من از فدراسیون درخواست کردم با این باشگاه ها برخورد چکشی کند. حال خودش به منتقد اول برخورد چکشی تبدیل شده است.

 البته در مورد محرومیت بازیکنان شاید بتوان حق را به منصوریان داد زیرا نمونه های بسیار خارجی است که باشگاه ها بازیکنانشان را به تیم های امید ندادند و قانون محرومیت فقط شامل تیم ملی بزرگسالان می شود اما وقتی خودش زمانی سرمربی امید بوده و از بازیکنان ندادن ها به این تیم گله کرده است ، حال خودش نباید تنها سرمربی در لیگ برتر باشد که بازیکن به تیم امید نمی دهد.

 منصوریان بازیکن به تیم امید نداد درحالی که سایر باشگاه ها این کار را کردند و دود این اتفاق هم به چشم تیم ملی امید رفت و هم تیماستقلال. هم تیم ملی امید شکست خورد و حذف شد و هم تیم استقلال بازیکنانش محروم شدند و شکست خوردند. با این حال سرمربی آبی ها به جای اینکه از این شکست ها درس بگیرد، توپ ناکامی استقلال و ناکارآمدی مهاجمان و هافبک های این تیم در دیدار با صنعت نفت را به زمین رئیس و دبیر کل فدراسیون فوتبال انداخت. البته با توجه به دعوت منصوریان به کمیته اخلاق، او باید منتظر عواقب حملات کلامی اش به مسئولان فدراسیون بماند و بعید نیست پس از رفع محرومیت سه بازیکن استقلال از سوی کمیته انضباطی، سرمربی این تیم از سوی کمیه اخلاق با محرومیت چند جلسه ای مواجه شود.

از طرفی با توجه به چنین مسائلی احتمال دارد منصوریان با استناد به قوانین فیفا از حضور ملی پوشان بزرگسال استقلال هم در اردوهای تیم ملی که خارج از تعطیلات فیفادی برگزار می شود، جلوگیری کند که بدون شک درصورت وقوع چنین امری باید شاهد تقابل او با کارلوس کی روش،  رفیق صمیمی اش بمانیم.

 ای کاش منصوریان در کنفرانس خبری به جای اینکه به میز کنفرانس لعنت بفرستد به فراموشکاری لعنت می فرستاد که مصاحبه چهار سال قبلش یادش بیاید.