تاج: ادبیات منصوریان را نمی‌پسندم

مهدی تاج امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باشگاه سایپا از پیشکسوت و بازیکن با سابقه خود تجلیل می‌کند که من هم این دست کارها را دوست دارم. کار پسندیده‌ای است که امیدوارم از این دست کارها در فوتبال ما بیشتر شود تا جوان‌ها به بزرگ‌ترها، پیشکسوتان و کاپیتان‌های خود احترام بگذارند و این کار را یاد بگیرند. اکنون هم جلسات مختلفی دارم که باید زودتر به این جلسات برسم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حواشی مختلفی که در فدراسیون فوتبال وجود دارد و اینکه آیا مشکل او با امیر عابدینی، سرپرست سابق کمیته اقتصادی فدراسیون پس از مصاحبه‌هایی که این فرد علیه او و فدراسیون انجام داد حل شده است یا نه، گفت: این موضوع حل شد.

وی درباره محرومیت سه بازیکن استقلال به دلیل همراهی نکردن تیم امید و حاشیه‌هایی که در این زمینه به وجود آمده بود، گفت: اگر واقعاً این موضوع بر محور قانون باشد، هم حرف استقلال، هم حرف منصوریان و هم حرف فدراسیون شنیدنی است. فیفا دی برای کشورهای توسعه یافته نوشته شده، اما اینکه استقلالی‌ها الان می‌گفتند «فیفا دی» نیست، حرف‌شان درست بود، البته خیلی از مسابقات زیر 23 سال آسیا در روزهای غیر از فیفا برگزار می‌شود و خیلی از باشگاه‌ها نیز در این خصوص با ما همکاری کردند. در فیفا دی، همه باشگاه‌ها باید بازیکنان‌شان را در اختیار تیم ملی قرار بدهند. در ایران هم با وجود اینکه فیفا دی نبود، اما همه باشگاه‌ها احترام گذاشتند و بازیکنان‌شان را در اختیار تیم امید قرار دادند، به جز استقلال. اگر فیفا دی نبود، همه نمی‌دادند، اما احترام گذاشتند.

تاج در مورد اعتراض باشگاه استقلال به محروم نشدن بازیکنان تراکتورسازی که شرایط مشابهی با آنها داشتند، تصریح کرد: یک سئوال و شبهه در این میان در مورد تراکتورسازی پیش آمده بود و استقلالی‌ها می‌گفتند که چرا بازیکنان تراکتورسازی محروم نشدند؟ واقعیتش این بود که من جریان تراکتورسازی را نمی‌دانستم، اما پرسیدم. دوستان گفتند که ما به بازیکنان تراکتورسازی اعلام بی‌نیازی کردیم. بنابراین، استقلال تنها باشگاهی بوده که بازیکنانش را به تیم امید نداده است. مدیران باشگاه استقلال و آقای منصوریان چندی پیش به فدراسیون فوتبال آمدند و رأی اعتراض کردند که حرف‌شان درست‌ بود. آنها می‌گفتند که رای را چرا روز دوشنبه صادر کردید؟ من هم دستور دادم که جلوتر بیندازند. این دستور من به‌ عنوان رئیس فدراسیون قانونی است، اما اینکه می‌گویند دخالت، نه.

تاج در واکنش به این مسئله که علیرضا منصوریان پس از بازی استقلال مقابل صنعت نفت در نشست خبری صحبت‌هایی را علیه فدراسیون و برخی مسئولان آن انجام داده بود، گفت: من ادبیات منصوریان را نمی‌پسندم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در فوتبال، یادآور شد: ما چند موضوع را در فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی مطرح کردیم که یکی از آنها موضوع مالیات بود و این موضوع دیروز حل شد تا از ممنوع‌الخروجی بازیکنان مختلف جلوگیری شود. همچنین برنامه‌ریزی کردیم که باشگاه‌ها هم به دنبال اظهارنامه مالیاتی بروند. دولت هم باید کمکی به باشگاه‌ها بکند. فدراسیون کمک نمی‌خواهد، اما باشگاه‌ها چرا. در موضوع حق پخش هم پیگیر هستیم. آقای مطهری، مسئول این کار شدند و روز سه‌شنبه در این خصوص جلسه‌ای دارد. اگر این مسئله حل شود، خیلی از مسائل حل می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال به انتقاد از شیوه عقد قراردادهای باشگاه‌های مختلف با بازیکنان پرداخت و گفت: همه جای دنیا باشگاه‌ها اگر وضع‌شان خوب باشد، بازیکنان گران‌قیمیت می‌گیرند، اما اگر نباشد، این کار را نمی‌کنند، اما اینجا همه قرارداد گران‌قیمت می‌بندند، اما نمی توانند پولش نمی‌دهند. نباید قیمت‌ها را بالا ببرند، چون همواره مشکل به وجود می‌آید.

تاج در خصوص شکایت برخی بازیکنان ایرانی به AFC بابت دریافت طلب‌هایی که دارند، اظهار داشت: این خیلی بد است. همه این مسائل و شکایت‌ها دوباره به فدراسیون فوتبال خودمان باز می‌گردد تا ما به این موضوعات رسیدگی کنیم. ما هم که اکنون در حال رسیدگی به این مسائل هستیم. باشگاه‌هایی مانند استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی واقعاً مشکل مالی دارند و نمی‌شود به صورت یک جا تمام بدهی‌ها را پرداخت کرد. در این زمینه همه باید کمک کنند، باشگاه‌ها، فدراسیون و حتی مردم هم باید کمک کنند و به نظرم بردن شکایت‌ها به مجامع بین‌المللی هم صورت خوشی ندارد و در نهایت هم به خود ما باز می‌گردد.