دایی: مجبور بودم به قانون متوسل شوم

علی دایی در خصوص مشکلی که برای باشگاه نفت تهران به وجود آمده است، اظهار داشت: متأسفانه باشگاه‌های ما سپرده‌ای ندارند که در سازمان لیگ ضمانت اجرایی داشته باشد تا بتوان با پشتوانه این سپرده مشکلات را حل کرد. می‌بینید که در این چند سال فقط تیم ملی ما نتایج خوب گرفته و بیشتر تیم‌های ما در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه‌ای نگرفته و حذف شدند. در مسابقات اخیر هم فقط پرسپولیس توانست به دور بعدی صعود کند و سایر نماینده‌های ما حذف شدند و همین‌جا برای پرسپولیس هم در لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت می‌کنم.

سرمربی سایپا با اشاره به مشکلات مالی‌اش با باشگاه پرسپولیس، خاطرنشان کرد: قضیه پرسپولیس جدا از بقیه تیم‌هاست. پرسپولیس بالای پنجاه میلیون در ایران هوادار دارد و ما نمی‌توانیم این شادی و این نشاط اجتماعی را از مردم بگیریم. ما باید در انتخاب مدیران‌مان دقت کنیم تا این مشکلات پیش نیاد. ببخشید مربیان و بازیکنان خارجی می‌توانند بروند و شکایت کنند، دیر یا زود هم به حق‌شان می‌رسند، اما ما چه؟! ما رأی‌مان را می‌گیریم، اما کمیته اجرایی نداریم که این رأی را به اجرا بگذارد. همین‌ طوری طلب روی طلب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر از سال ‌های قبل این اتفاقات می‌افتاد، این مشکلات رخ نمی‌داد. خواهشی که ما داریم این است که اجازه دهند ما برویم و شکایت‌مان را در مراجع قضایی مطرح کنیم تا بتوانیم به پول‌مان برسیم. ما از خانواده دوریم و به‌نظر من، سخت‌ترین کار دنیا را مربیان دارند. ما در فوتبال این همه باید جوابگو باشیم، آخرش هم هیچ. از خانواده هم دوریم و به آنها نمی‌رسیم. شاید باور نکنید، اما من اگر یک روز استراحت گیرم بیاید، از صبح تا شب به دنبال کارهایم می‌روم. مسائل باعث شده که خیلی اتفاقات بیفتد.

دایی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه «ما نقل قولی از شما دیدیم که اگر پرسپولیس مالیات شما را پرداخت کند، شما هم حاضرید از طلب‌تان بگذرید. آیا این نقل قول درست است؟»، تأکید کرد: این نقل قول متعلق دو سال قبل است. ببینید من در مصاحبه‌ قبلی‌ام هم گفتم که با دست‌خط خودم نامه نوشتم که نه شکایت می‌کنم نه چیزی. اگر دوست داشتید، می‌دهم که آن نامه را چاپ بکنید و آن را به مردم نشان بدهیم. متأسفانه آقایان خودشان را پشت سر طرفداران پنهان می‌کنند. سوء مدیریت خود را می‌خواهند به یک طریق دیگر جبران کنند.

اسطوره فوتبال کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: گرهی که با دست باز می‌شود، با دندان که باز نمی‌کنند! این مسئله، مسئله‌ای بود که می‌شد راحت آن را حل کرد، اما متاسفانه یک کاری کردند که من در یک روز حساب‌هایم بسته و ماشین‌هایم توقیف شد. همه‌اش هم به خاطر این بود که تقریبا 2 سال جواب ما را ندادند. بالای 13 نامه خودِ من و ادارات به باشگاه پرسپولیس فرستادند، اما کسی پاسخگو نبود. الان هم قانون محکوم‌شان کرده، نه علی دایی. من چه‌کار باید می‌کردم؟ مجبور بودم به قانون متوسل شوم. ماده 216، ماده مالیاتی‌ام را گرفتم که پرسپولیس باید هم حق‌وحقوق و هم مالیات مرا پرداخت کند.