دومین لیگ آسیا از حیث جوانگرایی هستیم

مهدی تاج در مراسم انتخاب برترین‌های فصل 96-95 فوتبال ایران گفت: لیگ امسال جذاب بود و پُر افتخار و مسرور هستیم که بگوییم دومین لیگ آسیا از حیث جوانگرایی هستیم و میانگین سنی بازیکنان را از 29.6 سال به 24.9 سال رساندیم و لیگی هستیم که از 5 و نیم کیلومتر دوندگی، آن را به بیش از 9 کیلومتر رساندیم.

او ادامه داد: یادم است وقتی استارت این جوانگرایی زده شد باید 426 بازیکن را از لیگ خارج می‌کردیم و خیلی به ما فشار وارد کردند اما سازمان لیگ کار را اصولی دید و ایستاد و چنانچه امروز هم کارهای اصولی انجام می‌شود و خواهیم ایستاد.

رییس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: اقدامات موثری در فوتسال انجام شده و بهترین در آسیا و از نظر رتبه‌بندی نیز سوم هستیم؛ در لیگ بانوان هم لیگ معتبری در اختیارمان است و بهترین تیم ملی آسیا را نیز در فوتسال داریم؛ در بخش فوتبال ساحلی بهترین و معتبرترین لیگ دنیا برای ما محسوب می‌شود.

تاج یادآور شد: تیم ملی فوتسال ایران در دنیا سوم شد و این‌ها همه حاصل لیگ عالی است؛ در داوری نیز 9 داور الیت مردان و 7 داور زن الیت داریم و باید سرمایه گذاری بیشتری نیز داشته باشیم.

رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه سقف سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا 4 تیم است، گفت: پرسپولیس با برانکو و بازیکنان خوب‌اش یکی از امیدهای این مسابقات است و امیدوار هستم قهرمان شود؛ اگر هم قهرمان نشود با این امکانات و پولی که داریم، قهرمان محسوب می‌شود و تا به اینجا هم بهترین نتایج را کسب کرده است.