آخرین وضعیت پرونده محرومیت بازیکنان استقلال

اسماعیل حسن زاده در خصوص آخرین وضعیت پرونده محرومیت بازیکنان استقلال به خاطر عدم همراهی تیم امید به رادیو تهران گفت: متاسفانه بعضی از دوستان آرای ما را برنمی تابند و می گویند ما با تیم های دیگر فرق می کنیم. اگر این رای برای ۱۵ تیم دیگر صادر می شد شاید این اتفاقات و مسائل پیش نمی آمد.

وی افزود: بعضی از تیم ها تاکید دارند که با سایر تیم ها فرق می کنند در حالی که تصمیمات قضایی برای همه یکسان است و باید به تشکیلات فدراسیون فوتبال به خصوص رکن قضایی احترام گذاشت.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ادامه داد: وقتی تصمیمی درباره یک نفر گرفته می شود باید اگر اعتراضی هم صورت می گیرد از مجاری قانونی پیگیری شود نه با صحبت و توهین.

حسن زاده با بیان اینکه آرای نهایی سه بازیکن استقلال امروز اعلام می شود، گفت: وزن قضایی پرونده بازیکنانی که به تیم امید نرفته اند سنگین نیست و همه چیز مشخص است ولی آنقدر این موضوع را بزرگ کرده اند که وزن اجتماعی پرونده بالا رفته است. کل حرف این پرونده این است که همه برای موفقیت تیم ملی تلاش کنند و چوب لای چرخ تیم ملی نگذارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به کمیته انضباطی فشاری از بالا برای تغییر آرا می آید یا خیر، تاکید کرد: من هفت سال است که در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هستم و در این مدت چه در زمان ریاست علی کفاشیان و چه در زمان ریاست مهدی تاج یک بار نشد که در رای ما اعمال نظر شود و یا حتی بخواهند به رای ما گِرا بدهند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ادامه داد: شاید بعضی از دوستان خبرنگار سوالاتی از رئیس فدراسیون بپرسند و آقای تاج هم جواب شان را بدهند ولی رای ما برخاسته از مسائل قضایی است و استقلال و هویت خود را از دست نمی دهیم.

حسن زاده با انتقاد از رفتار برخی از تیم ها بعد از صدور آرای قضایی تاکید کرد: در تیم های بزرگ بعضی از مقامات از جمله مدیر، سرمربی، کاپیتان و بازیکن احساس خاصی دارند و وقتی تصمیمی گرفته می شود، ما را تهدید می کنند. وقتی علیه استقلال یا پرسپولیس تصمیمی می گیریم همزمان از داخل و بیرون باشگاه و حتی توسط تماشاگرانی که به نوعی به فدراسیون دسترسی پیدا می کنند تهدید می شویم. حرف آنها این است که ما «دانه درشت» هستیم و با بقیه فرق می کنیم. امیدوارم این فرهنگ عوض شود. هر چقدر هم تیمی بزرگ باشد باید بیشتر به قانون احترام بگذارد.

وی درباره اینکه علیرضا منصوریان در نشست خبری بعد از بازی با نفت آبادان صحبت های تندی علیه فدراسیون مطرح کرد و حتی پیش از شروع مسابقه بعد از برخورد سکه به بدنش از لفظ منشوری استفاده کرد، گفت: با توجه به پراکندگی هفته اول و برگزاری مراسم بهترین های لیگ، تا روز گذشته گزارشی از این بازی به دست ما نرسیده بود. احتمال می دهم نقطه نظر شما در گزارش داور و ناظر فدراسیون بیاید. بعد از رسیدن گزارش به این مورد رسیدگی می کنیم ولی تا الان چیزی نیامده است.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اینکه بلافاصله بعد از صحبت های مهدی تاج و سیدرضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال گفته های آنها درباره رفع محرومیت بازیکنان استقلال تکذیب کرد، اظهار داشت: من شما را به متن رای نهایی که امروز صادر می شود، حواله می دهم. همه ما رویدادها و اتفاقات را می دانیم. اگر واقعا استقلال در نامه روز ۳۱ خرداد که اولین نامه این باشگاه بوده راحت اعلام می کرد به تیم امید بازیکن نمی دهیم، اتفاقات بهتری می افتاد.

حسن زاده افزود: با این حال استقلالی ها در نامه ای که به فدراسیون فرستادند اعلام کردند فلان بازیکن را نمی دهند ولی می توانند دو بازیکن دیگر را در اختیار تیم امید قرار دهند. دلیل اینکه این رای محرومیت صادر شده به خاطر مستنداتی است که ما در اختیار داریم. بعد از اعلام رای همه به شفافیت آن پی خواهند برد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان تراکتورسازی همانند بازیکنان استقلال محروم نشدند، گفت: این سوال تکراری است. اگر مقامات تیم امید و فدراسیون از تراکتوری ها شکایت می کردند، ما رسیدگی می کردیم. علت اینکه آنها از بازیکنان تراکتور شکایت نکردند این بود که پیش از آن مکاتباتی با فدراسیون صورت گرفت و تراکتورسازی موقعیت بازیکنانش را مطرح کرد. استقلال ابتدا قرار بود سه یا چهار بازیکنش را به تیم امید بدهد و در نهایت هم مقرر شد یکی از نفراتش را در اختیار تیم امید بگذارد اما این اتفاق رخ نداد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پایان درباره اینکه مسئولان استقلال مدعی هستند به کمیته انضباطی در این خصوص نامه هایی زدند، گفت: نامه ها نه، فقط یک نامه از باشگاه استقلال در روز بیست و چهارم به دست ما رسید که به پیوست کادر فنی را ضمیمه کردند که در پرونده موجود است.