انصاری: ما برای قهرمانی دوباره در لیگ می‌جنگیم

انصاری از آن دست بازیکنان کمیاب در فوتبال ایران است که در دفاع وسط خوب دریبل می‌زند و سختکوش و فداکار در فوتبال است. او اهل غر زدن نیست و در زمین مسابقه تقریبا اصلا نق نق نمی‌کند. انصاری فقط 25 سال سن دارد اما انگار از کره دیگری و چند نسل قبل‌تر به جمع بازیکنان این نسل فوتبال ایران پرت شده.

بازی اول را بردید تا دوباره همه از پرسپولیس به‌عنوان مدعی قهرمانی یاد کنند.

 خوشبختانه مقابل فولاد خوب کار کردیم و نتیجه هم گرفتیم. فکر می‌کنم در هفته‌های بعد بهتر بازی کنیم و امیدوارم نتایج خوب مان هم تداوم داشته باشد. مطمئنا از حالا نمی‌توان درباره مدعیان قهرمانی حرف زد اما ما برای قهرمانی دوباره در لیگ می‌جنگیم.

خودت از نظر بدنی چقدر تا رسیدن به شرایط ایده‌آل فصل قبل فاصله داری؟

 خدا را شکر تمرینات خیلی خوب پیگیری می‌شود و روز به روز شرایط بهتری پیدا می‌کنیم. من هم مثل بقیه بچه‌ها هر هفته بهتر و بهتر می‌شوم. خدا را شکر نسبت به قبل خیلی بهتر شده‌ایم. من هم مشکل خاصی در مورد آن مصدومیت قبلی ندارم و الحمدا... در تمرینات حضور دارم.

ظاهرا با وجود شروع فصل و مسابقات تمرینات بدنسازی همچنان ادامه دارد، از تمرینات مارکو راضی هستی؟

 مارکو بدنساز بسیار خوبی است که از تمریناتش واقعا استفاده می‌کنیم. دنبال این هستیم که هفته به هفته شرایط بهتری داشته باشیم و خواهید دید که از نظر بدنی هم پیشرفت خواهیم کرد.

تو بعضا خیلی خوب دریبل می‌زنی و توپ را از فضاهای تنگ بیرون می‌آوری. آیا به صورت حرفه‌ای در فوتسال فعالیت داشته ای؟

 شما لطف دارید. بله من هم مثل بیشتر فوتبالیست‌ها در سالن بازی کرده‌ام اما حرفه‌ای نه.

چرا امسال شماره 5 پرسپولیس را انتخاب نکردی؟

 واقعا شماره پیراهن برایم اهمیت ندارد و دنبال این مسائل نیستم. با همین شماره 15 به بازی ادامه می‌دهم.

شایان مصلح دوست صمیمی‌ات در سوپر جام فیکس بود و مقابل فولاد هم دقایقی بازی کرد. هواداران و رسانه‌ها هم از کیفیت فنی‌اش تعریف می‌کنند.

 ان شاءا... شایان هم روز به روز پیشرفت کند. او باید تمریناتش را بیشتر و جدی‌تر دنبال کند تا شرایط بهتری پیدا کند.

در بازی با فولاد و بعد از گل شجاع، عکس ویژه‌ای با حضور سه مدافع میانی پرسپولیس ثبت شد که مورد توجه قرار گرفت. درباره آن شادی حرف می‌زنی؟

 خب خدا را شکر که در تیم ما همدلی وجود دارد و الحمدا... هیچ مشکلی بین بازیکنان نیست و واقعا فرقی نمی‌کند جه کسی بازی کند. آقا سید که بزرگتر ما  و کاپیتان تیم است. او سال‌های سال در بالاترین سطح بازی کرده و من سال پیش و امسال افتخار این را داشتم که کنار ایشان بازی کنم و امیدوارم بتوانم همبازی خوبی برایش باشم. شجاع هم که امسال آمده واقعا ظرفیت بالایی دارد. او فوتبالیست خوبی است و امیدوارم به این روند موفق ادامه دهد.

برانکو گفته بود دوست دارد بازیکنانی را در تیمش داشته باشد که چند پسته باشند. مثل خودت که در دفاع چپ و میانی بازی می‌کنی یا ماهینی و ربیع خواه. به نظرت این مساله چقدر به تیم تان کمک می‌کند؟

 به نظرم هر بازیکنی در هر پستی که سرمربی صلاح بداند باید بازی کند و بهترین عملکرد را داشته باشد. من هم در هر پستی قرار بگیرم دنبال این هستم که خوب بازی کنم. مطمئنا داشتن بازیکنان چند پسته هم دست مربی را باز می‌گذارد تا در مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها با ترکیب مناسب به میدان برود.

حدود سه هفته تا بازی با الاهلی زمان باقی مانده و این تیم هر روز بازیکنان گرانقیمتی جذب می‌کند. فکر می‌کنی کار سختی مقابل این تیم داشته باشید؟

 باید این تیم را آنالیز کنیم و نقاط ضعف و قوتش را بشناسیم. ان شاءا... تا زمان بازی با این تیم شرایط فنی تیم مان بهتر شود و از این سد هم عبور کنیم.