تمجید سید جلال از حاجی پرسپولیس

سیدجلال حسینی شب گذشته موفق شد برای دومین بار عنوان برترین مدافع لیگ را به خود اختصاص دهد. او بعد از کسب این عنوان در خصوص مسائل مربوط به مصدومیتش، کسب این عنوان، شرایط پرسپولیس و مشکلات مالی این تیم صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.

درباره مصدومیتت صحبت کن. در چه وضعیتی قرار دارد و کی می‌توانی به ترکیب اضافه شوی؟

الان هیچ چیز مشخص نیست و تنها کاری که از دستم برمی‌آید تمرینات اختصاصی و فیزیوتراپی است. صبح‌ها فیزیوتراپی می‌کنم و عصر هم به همراه مارکو و برانکو ایوانکوویچ تمرینات را پشت سر می‌گذارم و طبق برنامه پیش می‌روم.

اینکه رهبری یک تیم جوان که حاشیه آن با نام پرسپولیس گره خورده کار را برایت سخت نمی‌کند؟

اولین وظیفه هر بازیکنی بازی در سطح مدنظر باشگاه و کادرفنی است. بازی کردن در این روزها خیلی سخت شده و یک گام از نظر بدنی و فنی کمتر از روز قبل باشی جایت را می‌گیرند. این را تمام بازیکنان ما می‌دانند و مهمتر از این اینکه می‌دانند پیراهن چه تیمی را برتن کرده‌اند. درست است که همه ما رفیق هستیم اما در داخل زمین تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم انجام می‌دهیم. بازیکنان جدید نیز خیلی زود در این قالب قرار می‌گیرند و در تیم فصل گذشته همه یاد گرفتند سرشان به بازی خود باشند و تلاش کنند. اینکه بگوییم فلان بازیکن حاشیه دارد و غیره درست نیست و همه می‌دانند پیراهن چه تیم بزرگی را برتن کرده‌اند و وارث چه پیراهنی هستند و مطمئنا در بهترین فرم خود در زمین حاضر می‌شوند

نظرت در خصوص شجاع خلیل زاده و حضور در خط دفاعی این تیم چیست؟

من خودم دوست داشتم او به پرسپولیس بیاید و اینکه جایگزین چه بازیکنی شده و ... اصلا مطرح نیست. همه بازیکنان باید تلاش کنند و در بهترین فرم بازی باشند. در تمرینات و بازی به بهترین شکل کار می‌کنیم. خوشحالم او در اولین بازی‌اش موفق بوده و هدف همگی ما موفقیت تیم است.

فکر می‌کنی با این شرایط چه زمانی به ترکیب برگردی. نیمکت نشینی اصلا به چهره‌ات نمی‌آید!

فعلا که به خاطر مصدومیت شرایط همین است و مسلم است که هیچ بازیکنی از نیمکت نشینی خوشش نمی‌آید. گفتم که هر کدام از ما دوست داریم تاثیری در ترکیب تیم داشته باشیم. در تمرینات بدنسازی شرایط خوبی داشتم و در دو روز پایانی مصدوم شدم که اکنون شرایط سختی را پشت سر می‌گذارم. ساعت 9 صبح تا 2 بعد از ظهر فیزیوتراپی می‌کنم و از ساعت 4 تا پایان تمرین هم در کنار مارکو هستم و امیدوارم هرچه زودتر شرایط مناسب را به دست بیاورم.

برای دومین بار موفق شدی عنوان برترین مدافع لیگ را کسب کنی. از این عنوان و دستیابی مجدد آن صحبت کن.

این افتخار بزرگی برای من بود که بار دیگر بهترین مدافع شوم و از تمام کسانی که این انتخاب را داشتند تشکر می‌کنم. در خصوص رقبایم نیز بگویم که هم ایرانپوریان و هم محمد انصاری نیز طبعا سزاوار این عنوان بودند. من حق انصاری را در این عنوان البته بیشتر می‌دانم، بازیکنی خلاق، خوب، جوان که هم از نظر اخلاقی و هم فنی فوق العاده است و درست است این تندیس به من اهدا شد اما کاش به حاج محمد انصاری می‌دادند. او اول راه است و روزهای خوبی نیز مطمئنا پیش رو دارد.

حواشی مربوط به کت و شلوار این مراسم هم زیاد بود. کت شما هم مثل اینکه شرایط رسمی و مناسبی نداشت.

متاسفانه همینطور است و جایی که معرفی کردند برای گرفتن کت و شلوار این مراسم علیرغم اینکه مشکلات آن را گفته بودیم و سنجاق و سوزن زده بودند تا اشکالات آن را برطرف کنند هیچ اقدامی نکرده بود و روزی که آن را تحویل گرفتیم با همان سوزن و سنجاق بود!

در خصوص دیدار با الاهلی عربستان هم صحبت کن. آنها خریدهای فوق العاده‌ای داشته اند و به نظرت با این خط دفاعی می‌توانید مقابل آنها بایستید؟

نه فقط خط دفاعی که شما باید تمام خطوط ما را ببینید. ما تازه کارمان در این فصل شروع شده و روزهای سختی در ادامه خواهیم داشت. اگر بخواهیم سهل انگارانه به این بازی نگاه کنیم شکی نداشته باشید که آن را باخته‌ایم. دو دیدار 90 دقیقه‌ای مقابل این تیم پیش رو داریم که می‌تواند ما را به موفقیت بزرگی برساند و نباید اصلا به شرایط دو تیم نگاه کرد. سخت‌ترین سال پرسپولیس را با توجه به حضور در لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی و تیم ملی پیش رو داریم و همه باید با انگیزه و روحیه بالا این دیدارها را پشت سر بگذارند و با تحت فشار بودن آن کنار بیایند.

اتفاقی جالبی که در تیم رخ داده این است که بازیکنان علیرغم مشکلاتی که در خصوص مسائل مالی دارند، در تمرین و بازی با همان انگیزه حاضر می‌شوند و برخلاف گذشته خبری از اعتصاب نیست.

همانطور که گفتم همه می‌دانیم که پیراهن چه تیمی را برتن کرده‌ایم و همه تلاش می‌کنند تا تیم موفق شود. پرونده‌های زیادی هست که مشکلاتی برای باشگاه ایجاد کرده و علیرغم تمام اعتراضاتی که داشتیم به هرحال ما بازیکن باشگاه هستیم و نسبت به هواداران و تیم تعهد داریم و تمام توان خود را برای موفقیت آن به کار می‌گیریم. این مشکلات البته خیلی خاص نبود و فقط دید خوبی روی تیم نیست. پرسپولیس نماینده فوتبال ایران در آسیاست و باید بیشتر از این حمایت شود. این حرف ماست که همه دست به دست هم دهند تا مشکلات تیم برطرف شود. خیلی از تیم‌ها حمایت می‌شوند که یا صنعتی هستند و برخی دیگر نیستند و حرف ما این است که باید دید و حمایت نسبت به پرسپولیس بهتر شود.

و در خصوص اینکه علیرغم پخش تلویزیونی دیدارهای‌تان سهمی از این پول نصیب شما نمی‌شود تا مشکلات اینگونه نباشد...

من همیشه گفتم و باز هم می‌گویم. فوتبال به خودی خود پولساز است و بزرگترین صنعت محسوب می‌شود. ما بازیکنان پولساز هستیم و به واسطه برند باشگاه و کیفیت بازیکنان اسپانسر‌ها جذب می‌شوند و پخش تلویزیونی صورت می‌گیرد اما متاسفیم که پولی که بازیکنان و باشگاه‌ها آن را تولید می‌کنند به همه می‌رسد جز به بازیکنان و باشگاه.