بازی با پرسپولیس فوق‌العاده سخت است

 آل‌کثیر بعد از گلی که در بازی هفته اول مقابل سپیدرود رشت زد، این هفته هم مقابل فولاد خوزستان یک گل دیگر زد تا تیمش از شکست فرار کند و بتواند با یک امتیاز به تهران برگردد. عیسی آل‌کثیر مهاجم خوزستانی نفت تهران درباره تساوی مقابل فولاد خوزستان، گلی که زد، شرایط تیمش و... صحبت می‌کند.

با وجود اینکه کار سختی مقابل فولاد خوزستان داشتید اما یک امتیاز ارزشمند از اهواز گرفتید...

 این یک امتیاز ارزش بالایی داشت. حتی بالاتر از برد چون در گرما و هوای شرجی بالایی کار کردیم. دمای 65 درجه و رطوبت خیلی بالا که راه رفتن را برای هر کسی سخت می‌کند چه برسد به بازی کردن اما ما توانستیم با دست پر به تهران برگردیم.

برای شما که نباید سخت باشد چون شما خوزستانی هستی...

 من هم 3 سال است که در تهران زندگی می‌کنم و شرایط برایم سخت شده اما با این حال شاید من کمی به گرمای خوزستان عادت داشته باشم اما بقیه بازیکنان شرایط سختی داشتند چون بدن‌شان در هوای شرجی تحلیل می‌رود.

به هر حال یک گل ارزشمند زدی و باعث شدی نفت تهران بازنده نباشد.

 این گل زحمت همه بچه‌ها بود که توپ را به آنجا رساندند. من هم کار آخر را انجام دادم.

خودت فکر می‌کردی شوتی که زدی گل شود؟

 من چون هفته قبل گل زده بودم اعتماد به نفس بهتری داشتم. به هر حال هر مهاجمی گل بزند اعتماد به نفسش بالا می‌رود که من هم همین حس را داشتم. در نهایت موفق شدم باز هم گل بزنم.

با این 2 گل بدون شک اعتماد به نفس بالاتری برای بازی‌های بعدی پیدا کردی...

 بله، پس تلاش می‌کنم باز هم گل بزنم.

اما بازی بعدی تیم‌تان مقابل پرسپولیس است. بازی سختی که به فاصله کمی تکرار می‌شود...

 بله، بازی با پرسپولیس فوق‌العاده سخت است. پرسپولیس قهرمان فصل گذشته است و تیمی که این روزها بهترین شرایط را دارد. حریف ما هم به لحاظ بازیکن، هم امکانات، پول و تماشاگر شرایط فوق‌العاده‌ای دارد که این مساله کار را برای ما سخت می‌کند اما ما تلاش می‌کنیم بازی خوبی انجام دهیم. ما در بازی سوپرجام شرایط عجیبی داشتیم که سرمربی تیم شب قبل مشخص شد. علی کریمی ناگهان رفت و بازیکنانی که با او آمدند هم رفتند. از میان آن بازیکنان تنها 5 بازیکن ماندند که همین مساله باعث شد بازیکنان امید بیایند. بازیکنانی که تجربه لیگ برتر نداشتند، چه برسد به بازی با پرسپولیس و پخش زنده. البته با این حال خیلی خوب کار کردند. ما تا چند سال پیش وقتی به ورزشگاه می‌آمدیم، می‌ترسیدیم چه برسد به رفتن در زمین. به خاطر همین هم می‌گویم بازی امیدهایمان قابل تقدیر است.

با این شرایط در بازی هفته سوم به دنبال جبران شکست سوپرجام هستید؟

 حتما. من برای جبران باخت‌مان تمام تلاشم را می‌کنم.

به نظر می‌رسد با شرایطی که داری، به آقای گلی هم فکر می‌کنی!

 بله، الان خیلی‌ها به آقای گلی فکر می‌کنند که من هم جزو آنها هستم و تلاش می‌کنم به هدفم برسم. البته مهم‌تر از آقای گلی، نتیجه گرفتن تیمم است که امیدوارم با آقای گلی من همراه باشد.

قبلا در لیگ یک تجربه آقای گلی را داشتی اما بعد از آن در لیگ برتر خیلی کم گل زدی...

 بله، من یک بار در لیگ یک آقای گل شدم چون نوک بازی می‌کردم اما وقتی به لیگ برتر آمدم بیشتر کنار بازی می‌کردم که باعث شد از دروازه حریفان دورتر شوم. من در لیگ یک 25، 26 گل زدم که امیدوارم این مساله را در لیگ برتر تکرار کنم. زمانی که آقای کریمی سرمربی نفت تهران بود می‌خواست من را نوک بازی دهد اما نمی‌دانم چه شد که رفت. حالا هم تلاش می‌کنم خودمم را به آقای درخشان ثابت کنم.

با این بازی‌هایی که انجام دادی و گل‌هایی که زدی به نظر می‌رسد خودت را ثابت کردی...

 امیدوارم اینطور باشد. من پستم را خیلی دوست دارم. کنار بازی کردن برایم سخت است. کلا سخت است از دروازه حریفان دور باشم که امیدوارم همیشه نوک بازی کنم.

پس قول می‌دهی که در بازی با پرسپولیس گل بزنی؟

 من به خاطر اینکه خانواده‌هایمان هواداران تیم‌مان هستند و دوست دارم آنها را خوشحال کنم نهایت تلاشم را به کار می‌گیرم تا گل بزنم. به هر حال خانواده‌هایمان در همه سختی‌ها کنارمان بودند که باید آن را جبران کنیم.

فکر می‌کنی نفت تهران با این شرایط در پایان فصل چه جایگاهی به دست بیاورد؟

نمی‌دانم چون هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست. شاید دوم جدول شویم و شاید هم خدایی نکرده در بین گزینه‌های سقوط قرار بگیریم. همه چیز به شرایط تیم بستگی دارد. پول نباشد نهایتا یکی، 2 بازی می‌توانیم خوب کار کنیم اما در ادامه با فشاری که وارد می‌ شود، کار سخت می‌شود. من الان 8 ماه است که پول نگرفتم. به هر حال اگر نان شب نداشته باشم و نتوانم صبحانه بخورم، با شکم گرسنه نمی‌توانم خوب تمرین کنم و به بازی بروم. ما 22 بازیکن نیستیم که مشکل داریم. ما 22 خانواده و حتی بیشتر هستیم چون به بعضی از خانواده‌ها هم کمک می‌کنیم که باعث افتخار است. خیلی‌ها فکر می‌کنند ما مثلا 700، 800 میلیون در حساب‌مان است اما باور نمی‌کنید کل حساب بانکی من 200، 300 هزار تومان هم نیست. دوستان هم از من انتظار کمک دارند. آنها همیشه پشتم بودند اما الان نمی‌توانم کمکی به آنها کنم. کمک فیزیکی که نمی‌توانم داشته باشم، مالی هم که شرایط اینطور است.

نگفتند چه زمانی مشکل مالی تیم حل می‌شود؟

 از پارسال می‌گویند پول می‌آید اما تا الان خبری نشد.

 البته چون آسیایی هستید ممکن است به زودی مشکلات‌تان حل شود...

 خدا کند. خیلی بد است که ما چنین شرایطی داریم. نه تنها در آسیا بلکه برای لیگ برتر هم بد است. در آسیا ما نفت تهران نیستیم و نفت ایران هستیم. امیدوارم زودتر به تیم کمک شود تا نماینده خوبی برای ایران باشد.