کلمات مورد علاقه علیمنصور/ ادبیات خاص سرمربی استقلال

 علیرضا منصوریان فصل گذشته و در زمان مدیریت افشارزاده در راس کار قرار گرفت و به عنوان سرمربى استقلال انتخاب شد.

 این مربى در اولین نشست خبرى خود در لیگ شانزدهم  درباره موضوعات مختلفى به صحبت پرداخت اما نکته جالب این بود که حرف هایش را با کرى خوانىآغاز کرد.

 منصوریان در این نشست خبرى به هواداران آبى پوش قول داد تا در دربى پیش رو سربلند خواهد بود .در همین راستا سرمربى استقلال در این باره اظهار داشت :من در دربی قبل که نتیجه آن 4 بر 2 شد در اهواز بودم و بسیار ناراحت شدم که هواداران استقلال از این شکست آزرده شدند و با تمام وجودم تلاش می‌کنم تا در دربی آینده هواداران ما سربلند باشند.

 به این ترتیب سرمربى استقلال فصل را با کرى آغاز کرد تا بتواند به نوعى نشان دهد که تصمیم گیرنده بزرگى براى استقلال است .منصوریان همچنین بارها و بارها در کنفرانس خبرى هاى خود از کلمات خاصی استفاده کرده است .کلماتى که شاید سرمربى استقلال براى اولین بار آنها را وارد فوتبال کرده است.

 بنابراین علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال استقلال در فصل فوتبالى اى که گذشت به طور کلی فاز جدیدی از ادبیات را در ورزش ایران راه‌اندازی کرد و توانست به اندازه 50سال، کلمه و ترکیب‌های جدید را به فوتبال وارد کند.

 همچنین منصوریان از ابتداى حضورش در استقلال سعى کرد در جذب بازیکن نیز رقابت هاى گوناگونى با برانکو سرمربى پرسپولیس داشته باشد که بدون شک این رقابت ها تنها باعث شد دستمزد بازیکنان بالا برود.

منصوریان کلماتی همچون فرشینگ، پردازش، بنزین سبز که البته در فصل پیش  رو بنزین سبز چندانی در کار نیست و اکثر بازیکنان تیمش بنزین سبز محسوب نمی شوند.

همچنین مالکیت خصوصی، فضا، زاویه، پیشنهاد انگلیسی، امتیاز برداشتن، رنکینگ، آذوقه، کافی خوردن، خرید شیک و دیزاین از جمله کلماتی جالبی بود که منصوریان در فصل گذشته استفاده کرد اما ظاهرا در فصل جدید کلمات غیر قابل قبولی از این مربی جوان شاهد خواهیم بود .

کلماتی که به لعنت ختم شده و به راستی نمی توان تشخیص داد منصوریان یا از روی نادانی این کلمات را در کنفرانس خبری بیان کرده و یا از روی فشار .البته مربیان لیگ برتری بهتر است تحت هر شرایطی چنین صحبت هایی را به زبان نیاورند چرا که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بدون شک در این موضوعات عقب نشینی نخواهد کرد و محرومیت را برای یکایک متهمان صادر می کند.

  با تمام موضوعات مطرح شده اما منصوریان دست بردار نبود و موضوع جدیدى را در یک نشست خبرى دیگر خود بیان کرد.

 منصوریان در یک نشست خبرى آن هم مقابل تیم العین در حالى که از آمادگی و انگیزه بالای تیمش سخن مى گفت به یک باره درباره ماجرای محرومیت هواداران پرسپولیس از حضور در ورزشگاه صحبت هایى جالبى را مطرح کرد

 سرمربى استقلال در این نشست خبرى هم کم نگذاشت و اعلام کرد :من نمی‌توانم این موضوع را درک کنم وقتی که همه درخواست می‌کنیم لیزر و مواد منفجره نیاورند، چرا این کار را انجام می‌دهند. تیم دوم پایتخت حالا محروم شده است و این موضوع می‌تواند روی سرنوشت آنها تاثیر بگذارد. امیدوارم اگر کسی این موضوع را دید به نیروی انتظامی گزارش دهد تا این مشکل برطرف شود.بله درست است منظور منصوریان از تیم دوم پایتخت همان پرسپولیس بود که قطعا هواداران پرسپولیس از شنیدن این جمله منصوریان نه تنها خوشحال نمی‌شوند بلکه از نظر آن‌ها پرسپولیس تیم اول پایتخت است.

 البته شاید منصوریان خواستار این بوده تا با پرسپولیسی‌ها شوخی کند و البته کری هم بخواند اما او زمان مناسبی را برای این کار انتخاب نکرده چرا که همیشه میان دو تیم استقلال و پرسپولیس حساسیت هایى وجود دارد و معمولا اینگونه حرف ها تنها تنش بین هواداران دو تیم را زیاد می‌کند

  از تمام این مسائل که بگذریم منصوریان در فصل هفدهم جدا از اینکه همانند سال گذشته به دنبال جذب بازیکنان مورد نیاز برانکو بود این بار کارى کرد کارستان .منصوریان این بار با توهین و لعنت فصل جدید را آغاز کرد .به طور حتم سرمربى یک تیم بزرگ بهتر است در ارائه برخى صحبت ها رعایت اصول اخلاقى را داشته باشد چرا که بیش از میلیون ها هوادار شنونده صحبت هاى او در کنفرانس خبرى هستند.

شکست استقلال در اولین دیدار و البته محرومیت ٣ بازیکن باعث شد تا آن روى عصبى منصوریان را در فصل جدید نظاره گر باشیم

سرمربى استقلال که بارها طبق گفته کارشناسان در کنار زمین همانند یک« شو من» است اما این بار در قابل یک فرد عصبى حاضر شد و به تاج ،ساکت و عوامل فدراسیون حمله کرد و با کلماتى همچون لعنت و دیکتاتور نشست خبرى خود را به پایان رساند.

علیرضا منصوریان خطاب به مسئولان فدراسیون فوتبال اظهار داشت :لعنت به خودخواهی و بی‌سوادی فوتبال و لعنت به قوانین فوتبال که در مملکت ما رعایت نمی‌شود. همان طور که گفتم لعنت به قوانین و لعنت به گذشته‌ای که فراموش می‌شود. نمی‌دانم محمد رضا ساکت می‌داند استقلال نیمی از هواداران فوتبال را دارد یا نه. ما تا قبل بازی صبر کرده بودیم و تصورمان این بود که قانونی با ما برخورد شود. مملکت ما این همه شهید داده که آزادی بیان باشد، اما اسیر دیکتاتوری شدیم.

  سرمربى اى که به دلیل یک باخت اینگونه در ابتداى فصل به مسئولان فدراسیون فوتبال حمله مى کند باید دید تا آخر فصل از چه روش دیگرى براى توجیه هاى باخت خود استفاده مى کند.

البته نا گفته نماند منصوریان در برنامه نود نیز صحبت هایی را درباره محرومیت بازیکنان خود مطرح کرد و در نهایت  خطاب به عادل فردوسی پور گفت: «عادل، جان مادرت بزار حرف بزنم»  و با این کلمات به نوعی از مجری برنامه  خواست  ارتباط را قطع نکند تا او بتواند به راحتی حرف های خود را مطرح کند.

منصوریان در دومین هفته رقابت های لیگ برتر و پس از تساوی صفر بر  صفر مقابل استقلال خوزستان نیز دست از اصطلاحات خاص خود بر نداشت و این بار با کلمه عذاب وجدان دیدار هفته دوم را به پایان رساند .منصوریان در نشست خبری خود اظهار داشت:امیدوارم چالش‌های هفته گذشته تأثیری در اتفاقات بازی دیشب نداشته باشد و برخی افراد بتوانند سر خود را راحت روی بالش بگذارند و با آرامش بخوابند چرا که وجدان در پایان شب به سراغ آدم می‌آید.

با روندی که سرمربی تیم فوتبال استقلال از اول هفته رقابت های لیگ هفدهم در پیش گرفته و از کلماتی همچون لعنت و عذاب وجدان استفاده کرده باید منتظر باشیم تا این فصل به خیر و خوشی به اتمام برسد در غیر این صورت کلماتی عذاب آور دیگری را از این مربی شنونده خواهیم بود.