فشارهای ویرانگر روی افتخاری و استقلال

استقلال این روزها به شدت تحت فشار قرار گرفته که خروج از این فشار مدیریت خاصی را طلب می کند. این فشار ها و اتفاقات زیرپوستی چالش هایی را برای مجموعه این باشگاه ایجاد کرده است.

تنگنای مالی شدید

اول: در حالی که سازمان لیگ برتر حسب دستور کنفدراسیون فوتبال ایران هشداری جدی به استقلال داده که در صورت عدم شفافیت مالی «تسویه با طلبکارها» ممکن است استقلال با نظر مستقیم از کوالالامپور پروانه حرفه ای اش لغو شود و از لیگ برتر کنار برود و در لیگ قهرمانان آسیا هم شرکت داده نشود، هر چند روز یک بار مسئولان این باشگاه اعلام می کنند که بدهی پرداخت کرده اند.

از سوی دیگر پیگیری ها نشان می دهد که لغو دربی دوستانه همه برنامه های مالی افتخاری را به هم ریخته و سی درصد اولیه ای که قرار بود توسط مدیرعامل به بازیکنان پرداخت شود پرداخت نشده و به جز دو یا سه بازیکن دیگر بازیکنان هنوز پولی دریافت نکرده اند و دیگر بازیکنان کم کم صدای اعتراض‌شان شنیده می شود و حتی ممکن است در صورت ادامه این روند کار دوباره به اعتصاب بکشد  اینبار زودتر از قبل چرا که اسپانسر هم حاضر نیست پول پیش به استقلال بدهد و زمان پرداخت و تسویه را جلوتر بیاندازد که در صورت ادامه این ماجرا حتی ممکن است کلا این اسپانسر از کار با استقلال کنار بکشد و یا بالعکس استقلال نخواهد با این اسپانسر کار کند و برود دنبال اسپانسری که پول کمتری می دهد اما همین حالا پرداخت می کند.

ناکامی های میدانی

دوم: استقلال روزهای سختی را در زمین چمن هم می گذراند، این تیم در این روزها هم بد بازی می کند و هم بد نتیجه می گیرد. هنز سوت لیگ به صدا در نیامده این تیم ۵ امتیاز از رقیب سنتی خود عقب افتاده  از نظر شکلی هم بسیار کند و نا هماهنگ و کم آزار نشان می دهد. تا جایی که در دوباری نه تنها گلی نزده بلکه موقعیت صد در صد گلی هم خلق نکرده است.

این موضوع فشار را تا جایی بالا برده که در هفته دوم صدای اعتراض تماشاگران شنیده شد. هر چند منصوریان اعلام کرد که این صداها را نشنیده است اما بعد از یک سال و چند هفته هواداران تقع استقلال بهتری را در میدان دارند و این نشان می دهد که استقلال مثل پارسال فرصت زیادی برای ایجاد وضعیت بهتر ندارد.

اختلاف در هیات مدیره

سوم: هر چند می توان خوش بینانه به عدم برگزاری جلسات هیات مدیره نگاه کرد و غیبت قریب را به مشغله های غیر فوتبالی شدید این مدیر ربط داد اما واقعیت این است که خبرها حکایت از این دارد که رئیس هیات مدیره از برخی خریدهای گران، برخی گزارش های مالی و برخی رفتار ها دلخور است  این دلخوری اگر چه به زودی با تشکیل جلسه هیات مدیره تکذیب می شود اما در دل این جلسات وجود دارد و از دید قریب افتخاری باید به هیات مدیره پاسخگو باشد.

این خواسته قریب در حالی که فشار وحشتناک مالی روی دوش افتخاری وجود دارد در صورت تداوم مشکلات می تواند منجر به اختلاف های بیشتر شود و حتی تبعاتی هم داشته باشد.

 تداوم فشار کار را سخت می کند

نتیجه: در صورت تداوم مشکلات فنی و میدانی و عدم نتیجه گیری استقلال و البته تداوم مشکلات مالی به دلیل هزینه های بالای این فصل استقلال که گران ترین تیم در نقل و انتقالات بود  ممکن است داستان افتخاری و استقلال وارد فاز دیگری به غیر از این که امروز هست شود.