انتخابات فدراسیون تیراندازی باطل شد

داستان دنباله دار فدراسیون تیراندازی تمامی ندارد. ماجرا از انتخابات سال ٩٣ آغاز شد که در آن علی دادگر در رقابت با دیگر کاندیداها بازنده شد.

دادگر البته دست بردار نبود و موفق شد با پیگیری های مستمر خود رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال انتخابات را بگیرد. بدین ترتیب هاشمی در کمال ناباوری از ریاست فدراسیون تیراندازی کنار گذاشته شد و با حکم وزارت ورزش مبینی به عنوان سرپرست این فدراسیون معرفی شد.

مدتی بعد وزارت ورزش با تعیین زمان ثبت نام از کاندیداها، برگزاری مجمع را در دستور کار قرار داد. ١٩ فروردین ماه امسال به عنوان زمان آغاز ثبت نام کاندیداها و ٢٠ تیرماه هم به عنوان زمان انتخابات مشخص شد.

مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی در موعد مقرر برگزار شد. در این انتخابات دادگر موفق شد با اکثریت آرا در مجمع مشکوکی که نه نماینده کمیته ملی المپیک حضور داشت و نه نماینده سازمان بازرسی ، رئیس شود. این در حالی بود که رئیس سابق فدراسیون تیراندازی روز قبل از مجمع بحث حکم جدید دیوان عدالت اداری را رسانه ای کرد. حکمی که در آن انتخابات قبلی صحیح اعلام شد و این یعنی بازگشت دوباره هاشمی به تیراندازی!

اما وزارت ورزش و جوانان که برگزار کننده انتخابات بود مجمع را بالاترین نهاد تصمیم گیرنده معرفی کرد و تغییری در تصمیم خود نداد. حال بعد از گذشت کمتر از یکماه، دیوان عدالت اداری طی نامه ای رسمی با تاکید بر اینکه انتخابات سال ۹۳ فدراسیون تیراندازی قانونی و بدون مشکل بوده خواستار تعیین تکلیف در این زمینه ظرف حداکثر یک هفته آینده شده است و این یعنی ابطال انتخابات ۲۰ تیر ماه.