واکنش یک پیشکسوت به نقطه ضعف استقلال

محمد مومنی درمورد دیدار شب گذشته استقلال مقابل تراکتورسازی گفت: استقلال نیمه اول خوب بود و  توانست بازی مالکانه به دور از عجله را برای رسیدن به گل در دستور کار قرار دهد و در این نیمه خوب موقعیت گل درست کرد،‌ هرچند که روی گل این تیم بیشتر هنر فردی دخیل بود تا هنر تیمی.

وی ادامه داد: استقلال اگر بخواهد در آینده امتیازات بهتر و بیشتری جمع کند باید بتواند در قالب تاکتیک تیمی روند هجومی‌اش را بهتر کند تا مثل سال قبل روی روند جمع‌کردن امتیاز افتاده و بتواند خودش را در جدول بالا بکشد؛ هرچند که برعکس امسال به تیم سال قبل خیلی اعتقادی وجود نداشت.

مومنی درباره بازی با تراکتورسازی گفت: استقلال نیمه دوم عقب کشید و می‌خواست با توجه به یک گلی که زده بود بیشتر فضای ارامش را بوجود بیاورد اما چاشنی شانس و عدم دقت مهاجمان تراکتورسازی باعث شد استقلال به سه امتیاز برسد. در واقع استقلال با توجه به رنگی که داشت توانست به همان رنگ آبی، به طرفدارانش آرامش را هدیه بدهد.

پیشکسوت استقلال درباره آینده این تیم گفت: استقلال اگر بخواهد آینده را از آن خود کند باید در کارهای تیمی رشد بهتری داشته باشد تا از موقعیت‌ها استفاده کند.

وی درمورد اینکه به نظر می‌رسد خط حمله استقلال نقطه ضعف این تیم است، گفت: بازیکنان خوبی در این پست حضور دارند اما مهم رساندن توپ به آنها است و توپی به آنها نمی‌رسد که وظیفه مربی ترمیم این نقطه ضعف است. شهباززاده و بیت‌سعید در گذشته موفق بودند. اما اگر الان توپ به آنها نمی‌رسد باید این موضوع را ترمیم کرد.

مومنی درمورد اینکه شاید منصوریان نمی‌تواند از بازیکنان جدید خوب بهره‌گیری کند، گفت: البته شاید برخی بازیکنان هنوز در حاشیه‌های ورود به فضای استقلال هستند اما به کارگیری یک بازیکن در قالب تاکتیکی از هنرهای بی‌بدیل یک مربی است و تفکرات مربی‌ در این زمینه می‌تواند چاره‌ساز باشد و اگر این اتفاق نیفتد مربی باید در تفکراتش تجدید نظر کند.

مهاجم سابق استقلال درمورد اینکه آیا استقلال با بخت و اقبال تراکتورسازی را برد گفت: شاید شانس در برد استقلال دخیل بود و اگر موقعیت‌های تراکتور گل می‌شد این تیم به دردسر می‌افتاد اما فراموش نکنیم استقلال هم در نیمه اول چند موقعیت داشت و می‌توانست گل‌هایش را بیشتر کند. با این حال معتقدم که استقلال باید در اجرای کارهای تیمی تجدیدنظر کند.