صعود به مسابقات جهانی

تیم والیبال ایران در دومین بازی روز چهارم مسابقات والیبال انتخابی قهرمانی جهان به مصاف تیم قزاقستان رفت و در یک بازی آسان این تیم را مغلوب کرد.

کولاکوویچ برای این بازی نیز از ترکیب اصلی خود بهره گرفت، معروف، مرندی، موسوی، عبادی پور و قائمی و غفور بازیکنانی بودند که از ابتدا در ترکیب تیم ایران قرار گرفتند.

تیم قزاقستان که با دو باخت پا به این میدان گذاشته بود در ست اول نتوانست مقاومتی از خود نشان دهد و در نهایت ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به تیم ایران واگذار کرد.

در ست دوم نیز همین روند ادامه داشت و تیم کشورمان از همان امتیازات اول از حریف خود پیش افتاد، در پایان این ست نیز به راحتی و با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به نفع تیم کشورمان خاتمه یافت.

در ست سوم کولاکوویچ سرمربی تیم ایران دست به تعویض بازیکنان اصلی زد و با بیرون کشیدن بازیکنان اصلی و میدان دادن به جوانانی که تا اینجای رقابت ها کمتر از آنها استفاده شده بود، نشان داد که به برد این ست و دیدار اطمینان کافی دارد.

با وجود استفاده از ترکیب جوان، بازیکنان کشورمان باز هم میدان دار بودند و این ست را نیز با امتیازات ۲۵ بر ۱۶ برنده شدند تا تیم ایران به راحتی و قاطعانه با نتیجه سه بر صفر پیروز این بازی باشد.

با این برد که سومین برد متوالی تیم کشورمان در این رقابت ها بود، تیم والیبال ایران با ۹ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و به راحتی و در حالی که فردا دوشنبه باید به مصاف تیم قطر برود، به رقابت های جهانی ایتالیا راه یافت.

در بازی اول روز چهارم این رقابت ها نیز تیم ملی والیبال چین با پیروزی سه بر صفر برابر کره جنوبی، صعود خود را به رقابت های جهانی ایتالیا قطعی کرده بود.

رقابت های انتخابی مسابقات قهرمانی ۲۰۱۸ جهان از ۱۹ تا ۲۳ در سالن حسین رضازاده اردبیل برگزار می شود.

تیم های ایران، کره جنوبی، چین، قطر و قزاقستان در این رقابت ها به مصاف هم می روند و در نهایت دو تیم برتر به رقابت های قهرمانی جهان که سال آینده به میزبانی ایتالیا و بلغارستان برگزار می شود، راه پیدا خواهد کرد.