طعنه و کنایه سرمربی سابق استقلال به منصوریان

صمد مرفاوی درباره عملکرد استقلال در لیگ هفدهم، اظهار داشت: استقلال در ابتدا شروع بدی داشت، چون تغییرات زیادی را تجربه کرده بود. در بازی با صنعت نفت آبادان، ناهماهنگی در تیم کاملاً به چشم می‌آمد. در بازی دوم، استقلال تا حد زیادی بهتر بود، اما باز هم انسجام کافی نداشت. همین موضوع باعث شد که شرایط استقلال بحرانی شود و به سه امتیاز دیدار با تراکتورسازی نیاز مبرم داشته باشد. شاگردان منصوریان مقابل تراکتورسازی با استرس وارد زمین شد، چون فشار زیادی روی خود احساس می‌کردند، اما خدا را شکر در پایان توانستند برنده بازی شوند.

وی با اشاره به صحبت‌های علیرضا منصوریان در مورد فوتبال مالکانه در استقلال، خاطرنشان کرد: دوستان‌مان مدام می‌گویند که استقلال به‌دنبال بازی مالکانه است. این خصلت فوتبال استقلال است و چیز جدیدی نیست. استقلال باید این‌طور بازی کند، چون از گذشته خصلتش این بود. در این شرایط استقلال نباید فقط به دنبال بازی مالکانه باشد و باید رو به جلو بازی کند تا به گل برسد. هنوز هماهنگی کامل بین بازیکنان استقلال به وجود نیامده و در بازی برخی از بازیکنان سردرگم دیده می‌شود. استقلال باید خودش را به حریفان تحمیل کند.

سرمربی پیشین استقلال ادامه داد: هر مربی تفکری دارد، اما بهتر است منصوریان زیاد روی یک موضوع مانور ندهد. چیزی که منصوریان می‌گوید خوب است، اما بهتر است زیاد عنوان نشود تا اگر استقلال یک روز به هر دلیل بخواهد فوتبال «غیرمالکانه» ارائه بدهند، دست‌شان باز باشد. ذات فوتبال استقلال مالکانه است. از زمان رایکوف که من سنم به آن قد نمی‌دهد، فوتبال مالکانه را در استقلال دیدیم، اما آقای منصوریان! مرحوم پورحیدری چه زمانی گفت که استقلال دنبال فوتبال مالکانه است؟! فوتبال مالکانه در دو ماه و سه ماه خودش را نشان نمی‌دهد و نیاز به زمان و تمرین دارد. الان نشانه‌هایی در استقلال است که نشان می‌دهد این تیم می‌تواند پیشرفت کند.

مرفاوی یادآور شد: به‌عنوان پیشکسوت و طرفدار استقلال، دوست دارم که این تیم باشد و روز به روز شرایطش بهتر شود. فقط باید به آینده تیم امیدوارم باشیم. امیدوارم استقلال به چیزی که هواداران می‌خواهند، برسد.