۱۰ نکته مهم درباره شکست بارسا در ال‎کلاسیکو

بعد از شکست ۳ بر یک در دیدار رفت سوپرکاپ اسپانیا در نیوکمپ، تیم فوتبال بارسلونا باید همه تلاشش را برای بازی امشب (بامداد پنج شنبه) بکند تا شاید بتواند نتیجه را برگرداند. در مسابقه قبلی چندین نکته وجود داشت که ارنستو والورده باید به آن‎ها توجه کند. در زیر به ۱۰ نکته درباره بازی رفت اشاره می‏‌کنیم:

تا زمانی که گل زده شد بازی پایاپای بود

درست است که بارسا باخت، اما والورده به این فکر می‏‌کرد که چه می‌‏شد اگر تیم او گل اول را می‏زد. اتفاقی که اصلا هم بعید نبود. بازی پایاپای بود تا زمانی که پیکه گل به خودی زد، از آن به بعد سفیدپوشان کنترل بازی را به دست گرفتند.

درخشش اومتیتی

یکی از نکات مثبت بازی بارسا عملکرد درخشان اومتیتی بود که از زمان آمدنش پیشرفت زیادی داشته است. او در بازی رفت در دفاع عالی بود و به خوبی بازی‎سازی از عقب را انجام می‌‏داد. در واقع یکی از بهترین‏های آبی و اناری‎ها در آن بازی بود.

اختلاف زیاد نبود

بعد از بازی والورده گفت نتیجه بازی به خوبی گویایی تفاوت بین دو تیم نبود. درست هم می‏‌گفت و حداقل تا زمانی که بازی یک – یک بود دو تیم تفاوت زیادی نداشتند. شاید اگر تیم مهمان مجبور نبود مدام گل‎های عقب افتاده را جبران کند، شانس بهتری برای بردن بازی داشت.

فشار برگشت

یکی از تاکتیک‎های شناخته شده والورده در تیم‏هایش پرس شدید است و در بازی رفت هم نشانه‌‏هایی از این سبک او دیده شد. کاری که بارسلونا مدت‏ها انجام نمی‎داد.

سبک شاخص

سبکی که بارسلونای والورده ارائه کرد بیشتر از سبک تیم لوئیز انریکه شباهت به فلسفه اصلی بارسلونا داشت.

مشکلات حل نشده

مشخص بود که بارسلونا ضعف‏‌هایی دارد، مشکلاتی که باید حل شوند. البته این بازی خیلی زود برگزار شد و با شروع لیگ فاصله داشت. این یعنی شاید بازیکنان دیگری اضافه شوند و مشکلاتی حل شود.

پست دفاع راست

الکس ویدال شاید در تور پیش فصل عالی بوده باشد، اما در دیدار رفت و بازی با رئال واقعا اذیت شد، مخصوصا وقتی مارسلو در حمله به تیمش کمک می‏‌کرد. نلسون سمدو برای این پست خریداری شده، اما مشخص نیست چرا به ویدال بازی داده شد.

نیمار، غیر قابل جایگزینی

ساده است، جایگزینی برای نیمار نیست. دلوفئو اصلا نتوانست جای خالی او را پر کند و دنیس سوارس هم فقط کمی بهتر از او بود. انتظار هم می‏‌رود که کسی به خوبی نیمار نتواند در این پست قرار گیرد. کمتر کسی می‏‌تواند مانند رابطه‎‏ای که نیمار با مسی و سوارس داشت را داشته باشد.

اینیستا ضعیف

فصل ۱۷-۲۰۱۶ برای اینیستا فصل خوبی نبود و بیشتر اوقات او از آمادگی جسمانی به دور بود. برای این بازی بازگشته بود، اما مشخص بود که مثل همیشه آماده نیست و شاید باید برای بازگشت به اوج بیشتر تلاش کند.

و اما پیکه

وقتی پیکه روی فرم باشد یکی از بهترین مدافعان دنیاست، اما در بازی رفت او بهترین عملکردش را ارائه نکرد. در موقعیت‏‌های یک به یک روی ضدحملات کاملا شکننده کار کرد و البته بدشانس بود که یک گل به خودی هم زد.