شجاعیان راه بازیکن اخراجی استقلال را می رود؟

 اگر بازی‌های استقلال این فصل را ببینید و بازیکنانی که در زمین حضور دارند را در نظر نگیرید، فکر می‌کنید با ماشین زمان به ابتدای فصل قبل بازگشته‌اید. اتفاقاتی در استقلال منصوریان می‌افتد که مو به مو در حال تکرار است. همان پاشنه‌آشیل‌ها، همان راه‌حل‌ها. بزرگترین مشکل در جناح چپ است. مشکلی که در فصل نقل و انتقالات هیچ راه‌حلی برای رفع آن اندیشیده نشد.

منصوریان فصل گذشته هر بازیکنی که توانایی‌اش را داشت یا نداشت در پست‌های تخصصی و غیرتخصصی آزمایش کرد. اما نه تنها مشکل او در نقاط مختلف حل نشد بلکه با افت بازیکن موردنظر، مشکلی هم به مشکلات اضافه شد. مگویان نمونه حاضر این اتفاق است. بازیکنی که به عنوان یک دفاع وسط خوب به استقلال آمد و به عنوان یک بازیکن نیمکت‌نشین درجه دو این تیم را ترک کرد. او در پست دفاع چپ، دفاع راست و در یک تصمیم عجیب و غریب در پست هافبک دفاعی هم به میدان رفت که نتیجه‌ای فاجعه‌وار داشت. تجربه‌های فصل گذشته باعث شد تا هر تغییر و تحولی در ترکیب استقلال نگران‌کننده باشد.

اولین قرعه تغییر در این فصل به نام داریوش شجاعیان افتاده است. بازیکنی که با هزینه هنگفت به استقلال آمد اما در پست تخصصی‌اش برای او جایی نیست و با حضور جباری و جپاروف نباید به حضور در پست تخصصی‌اش در جمع آبی‌پوشان امیدوار باشد. به همین دلیل در پست ‌های مختلف به بازی گرفته می‌شود و آخرین پست او دفاع چپ بوده است! البته منصوریان اعتقاد دارد که در این زمینه کار عجیبی انجام نداده و اولین پست شجاعیان در فوتبال، دفاع چپ بوده است. فارغ از این که اولین پست شجاعیان چه بوده بی‌شک ادامه روند فعلی خیلی به نفع این بازیکن نخواهد بود. آمار بد او و تغییر پست‌های پی در پی‌اش شاید نه تنها در استقلال به او ضربه بزند، بلکه باعث دوری او از تیم‌ملی شود.