سهمیه ایران برای لیگ قهرمانان آینده 3+1 باقی ماند

کنفدراسیون  فوتبال آسیا روز گذشته (شنبه) جدیدترین رده‌بندی فنی فوتبال کشورهای عضو این کنفدراسیون را اعلام کرد که فوتبال ایران بدون تغییر نسبت به ماه گذشته همچنان در رده هفتم  آسیا و رتبه چهارم غرب قاره کهن قرار گرفته است.

سهمیه ایران برای لیگ قهرمانان 2018 بدون تغییر ماند

 

سایت استاد الدوحه قطر در تحلیل این رده بندی مدعی شد که رده بندی جدید هیچ تاثیری در سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان آسیا 2018 نخواهد داشت. زیرا تقسیم بندی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای سال های 2017 و 2018 در 30 نوامبر 2016 انجام شد که بر اساس آن قطر با قرارگرفتن در رده چهارم 2+2 سهمیه را کسب کرد، در حالی که عربستان، امارات و ایران رده اول تا سوم غرب آسیا را داشتند و در نتیجه سهمیه 3 + 1 گرفتند. (سه سهمیه مستقیم در مرحله گروهی و یک سهمیه در پلی آف)

به این ترتیب به ادعای این سایت قطری مشخص می‌شود که با توجه به قرار گرفتن ایران در رتبه چهارم غرب آسیا ،سهمیه  کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2019  میلادی 2+2 خواهد بود.

این در حالی است که پیشتر عنوان شده بود رده بندی ماه نوامبر تعداد سهمیه کشورها را تعیین خواهد کرد.

گفتنی است ،در رده‌بندی جدید AFC، ایران با کسب 69.57 امتیاز( 10 امتیاز در بخش ملی و 59.579 امتیاز در بخش باشگاهی)، در رده هفتم قرار گرفت. در این رده بندی کشورهای امارات کره و قطر به ترتیب در رتبه های اول تا سوم ایستاده اند.