علی کریمی به دنبال حضور در اروپا؟

علی کریمی فصل گذشته پس از حضور در بازی‌های تیم امید برای مقدماتی المپیک از سپاهان راهی کشور کرواسی و تیم دیناموزاگرب شد اما به واسطه مصدومیت و تغییراتی که در  کادرفنی این تیم به وجود آمد نتوانست زمان زیادی برای تیم پرافتخار کروات به میدان برود. از این رو در نیم فصل به صورت قرضی راهی لوکوموتیو دیگر تیم شهر زاگرب شد و توانست عملکرد خوبی از خود برجای بگذارد.

درخشش در ترکیب لوکوموتیو کریمی را به تیم‌ملی هم رساند و حتی در بازی ایران و ازبکستان به عنوان یار ثابت در ترکیب اصلی کارلوس کی‌روش به میدان رفت. با توجه به اینکه کریمی 4 سال دیگر با دیناموزاگرب قرارداد داشت برای انتخاب تیم آینده‌اش باید رضایت این باشگاه را جلب می‌کرد. او به کرواسی سفر کرد و پس از توافق با مسئولان دینامو قراردادش به صورت توافقی فسخ شد تا آزادانه بتواند تیم جدید خود را معرفی کند.

در این شرایط باشگاه سپاهان سخت پیگیر جذب علی کریمی است و در این‌باره مذاکراتی با او انجام شده حتی زلاتکو کرانچار سرمربی کروات سپاهانی‌ها در مصاحبه‌های خود به جذب کریمی تاکید کرده است. با این حال این بازیکن ملی‌پوش هنوز پاسخ نهایی خود به مسئولان سپاهان را ارائه نکرده و آنها همچنان منتظر اعلام کریمی هستند.

موضوعی که باعث ایجاد تاخیر در این مساله شده علاقه علی کریمی به حضور در  فوتبال اروپاست. او دوست دارد در سال منتهی به جام‌جهانی فوتبالش را در تیم‌های اروپایی دنبال کند تا شرایط برای حضورش در روسیه مهیاتر شود. با این حال او در لیست کارلوس کی‌روش برای دو دیدار مقابل کره جنوبی و سوریه حضور دارد و بعد از این دو مسابقه تصمیم نهایی خود برای تیم جدیدش را اتخاذ خواهد کرد.