تمام شروع‌های منصوریان در لیگ برتر

اگر اطلاعات‌‌تان از گذشته مربیگری منصوریان زیاد باشد، قطعاً با دیدن این آمار نگران نمی‌شوید چون تیم‌های منصوریان معمولاً هفته‌های اول لیگ خوب نیستند و بعد از چند هفته گرم می‌شوند. در این مطلب تمام شروع‌های منصوریان در لیگ برتر و همین‌طور تمام شروع‌های استقلال در لیگ برتر بررسی می شود.

عملکرد استقلال در 4 هفته اول تمام ادوار لیگ برتر

فصل اول‌؛ یک برد، یک مساوی دو باخت اما در عوض آبی‌ها 7 گل زده داشتند و 6 گل هم دریافت کرده بودند. استقلال فصل اول لیگ برتر مثل استقلال فعلی منصوریان 4 امتیاز از 4 بازی گرفته بود ولی تفاضلش مثبت یک بود.

فصل دوم‌؛ یک برد، یک مساوی و دو باخت. این بار هم استقلال 7 گل زده بود اما 7 گل خورده بود و 4 امتیاز در پایان هفته چهارم داشت.

فصل سوم‌؛ یک برد، دو مساوی و یک شکست. استقلال در 4 هفته اول لیگ سوم 8 گل زد و 8 گل هم خورد و امتیاز به دست آمده‌‌اش 5 بود.

فصل چهارم‌؛ دو برد و دو مساوی‌؛ بدون شکست. آبی‌ها در این فصل در 4 هفته اول 6 گل زدند و در مقابل 4 گل خوردند. 8 امتیاز هم به دست ‌آوردند تا بهترین شروع‌شان در لیگ برتر باشد.

فصل پنجم‌؛ 2 برد، یک مساوی و یک شکست. این شروع هم با 7 امتیاز، 7 گل زده و 4 گل خورده بد نبود. همان فصل استقلال برای اولین بار قهرمان لیگ برتر شد.

فصل ششم‌؛ سه برد، یک مساوی. بهترین شروع استقلال در لیگ برتر تا آن زمان. 7 گل زدند، 4 گل خوردند و 10 امتیاز گرفتند. البته آن فصل در نهایت دایی با سایپا قهرمان لیگ برتر شد.

فصل هفتم‌؛ 2 برد و دو شکست. 8 گل زده و 7 گل خورده. کسب 6 امتیاز در هفته چهارم. البته استقلال بدترین نتیجه‌‌اش را در پایان فصل به دست آورد و یازدهم شد.

فصل هشتم‌؛ یک برد، یک مساوی و دو شکست. سه گل زده و سه گل خورده و کسب 4 امتیاز. آن فصل استقلال قهرمان لیگ برتر شد.

فصل نهم‌؛ دو برد و دو مساوی. 2گل زده و بدون گل خورده. در پایان هفته چهارم آبی‌ها 8 امتیاز به دست ‌آوردند.

فصل دهم‌؛ یک برد، دو مساوی و یک باخت. 7 گل زده و 7 گل خورده و کسب 5 امتیاز. استقلال در آن فصل نایب‌قهرمان شد.

فصل یازدهم‌؛ سه برد و یک مساوی. استقلال 6 گل زد و 2 گل خورد. آنها 10 امتیاز هم گرفتند و در پایان فصل هم نایب‌قهرمان شدند.

فصل دوازدهم‌؛ 2 برد، یک مساوی و یک باخت. 3 گل زده کنار دو گل خورده و کسب 7 امتیاز. استقلال در آن فصل هم دوباره قهرمان لیگ برتر شد.

فصل سیزدهم‌؛ 3 برد و یک باخت. 8 گل زده و 5 گل خورده و کسب 9 امتیاز. استقلال در پایان فصل پنجم شد و فولاد به قهرمانی رسید.

فصل چهاردهم‌؛ 3 برد و یک باخت. 7 گل زده و 6 گل خورده و کسب 9 امتیاز. استقلال دوباره فصل را با مقام پنجمی به پایان برد.

فصل پانزدهم‌؛ 3 برد و یک باخت. 6 گل زده و 4 گل خورده و کسب 9 امتیاز. استقلال در پایان فصل سوم شد.

فصل شانزدهم‌؛ دو مساوی و دو باخت. 4 گل زده و 6 گل خورده. کسب 2 امتیاز برای 4 مسابقه و در نهایت نایب‌قهرمانی در لیگ برتر.

فصل هفدهم‌؛ فصل هفدهم تا اینجا 4 امتیاز برای استقلال داشته که حاصل دو باخت، یک برد و یک مساوی بوده است. تیم منصوریان با یک گل زده و دو گل خورده هم رکورد عجیبی از گلزنی به جای گذاشته است.

نتیجه

استقلال در تاریخچه 17 دوره لیگ برتر غیر از فصل جاری، 3 بار دیگر هم در پایان هفته چهارم، 4 امتیازی شده بود اما تفاضل منفی یک گل تیم منصوریان در رقابت‌های امسال باعث شد، استقلالِ او در جایگاهی پایین‌تر از تیم‌های 4 امتیازی منصور پورحیدری (اولین دوره لیگ برتر)، رولند کخ (دومین دوره لیگ برتر) و امیر قلعه‌نویی (هشتمین دوره لیگ برتر) قرار بگیرد. بدترین رکورد هم در اختیار خود منصوریان است که فصل قبل 2 امتیاز با استقلال گرفت.

شروع‌های منصوریان در لیگ برتر

منصوریان متخصص شروع بد در لیگ برتر است. تیم‌های او همواره در ابتدای لیگ برتر بد نتیجه می‌گیرند و رفته رفته قدرت می‌گیرند. او سال گذشته در 4 هفته اول لیگ برتر فقط 2 امتیاز با استقلال گرفت و امسال هم 4 امتیاز گرفته است ولی بد نیست بدانید او در پاس همدان هم از 4 هفته اول لیگ تنها یک امتیاز گرفته بود که البته در نهایت در هفته دهم اخراج شد. در یکی از فصل‌های حضور در نفت هم تنها 2 امتیاز در هفته چهارم به دست‌ آورد. یک فصل دیگر نفت شروعی خوب برایش داشت و 7 امتیاز در 4 هفته اول به دست ‌آورد.

آمار مربوط به شروع تیم‌های منصوریان در ادوار مختلف لیگ برتر زمانی عجیب به نظر می‌رسد که بدانیم این مربی در 4 هفته اول پنج لیگ مختلف همراه با پاس همدان، نفت (دو بار) و استقلال (دو بار)، مجموعاً از 20 بازی خود فقط 3 بازی را برده است! (3 برد، 8 مساوی و 9 باخت)