برهانی هم از استقلال به ای اف سی شکایت کرد

برهانی که یکی از متعصب‌ترین بازیکنان استقلال بوده در نهایت تصمیم گرفته از این تیم به ای اف سی شکایت کند. آن هم به خاطر پرداخت نشدن طلب یک میلیارد و 490 میلیونی. او قصد دارد با استفاده از این راهکار طلب خود را از باشگاه استقلال دریافت کند. اگر باشگاه استقلال با بازیکنانی چون تیموریان، کاوه رضایی و حالا آرش برهانی به توافق نرسد با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد. مشکلاتی چون محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان آسیا و حتی لیگ حرفه‌ای ایران.

در فوتبال ایران قانونی نانوشته وجود دارد. اینکه اگر بازیکنی سر به زیر باشد، اعتراض نکند و فقط در تمرین و بازی‌ها حاضر شود، چیزی عایدش نمی‌شود. جار و جنجال در فوتبال ایران قدرتی دارد که شاید یک مدیر باشگاه نداشته باشد. همیشه هم بازیکنانی موفق می‌شوند مطالبات خود را از باشگاه‌های خود دریافت کنند که یا مصاحبه می‌کنند و یا مدیران را تهدید به افشاگری. این دست از بازیکنان حتی اگر فصل موفقی را سپری نکنند در نهایت به پول خود می‌رسند.

برای این طیف از بازیکنان پر سر و صدا، فرقی نمی‌کند در چه تیمی بازی کنند. بحران‌های مالی آن باشگاه تفاوتی برایشان ندارد. این دسته از بازیکنان حتی در صورت بازی در تیمی نه چندان متمول، تمام طلب خود را دریافت می‌کنند و از ریالی نمی‌گذرند. حتی اگر آن تیم هوادار داشته باشد و آنها بازیکن محبوب سکوها.

آرش برهانی اما هیچ گاه در این جار و جنجال‌ها شرکت نمی‌کرد. سرش را پایین می‌انداخت، در تمرین حاضر می‌شد، بازی می‌کرد و هرگز جزو دسته و باند نبود. حتی روزهایی که جزو بازیکنان قدیمی استقلال محسوب می‌شد و بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو می‌بست. گل‌های متعدد او با پیراهن استقلال هم نشان می‌دهد او تا چه حد در انجام وظایف خود موفق بوده است.

برهانی در تمام سالهایی که برای استقلال بازی کرد، هیچ گاه حق و حقوق خود را کامل دریاف

ت نکرد. او اما هیچ گاه هم معترض نشد و هرگز ندیدیم که مصاحبه‌ای علیه باشگاه استقلال انجام بدهد یا مدیری را برای پرداخت نشدن مطالباتش زیر سوال ببرد.

جمع طلب برهانی از استقلال حدود یک میلیارد و 490 میلیون تومان است. رقمی سنگین که استقلال تا امروز آن را پرداخت نکرده و باعث شده تا صدای برهانی بالاخره شنیده شود. البته نه در رسانه‌ها که در ای اف سی. آرش از استقلال شکایت کرده. باز هم بی سر و صدا و بدون اینکه به مدیری طعنه بزند یا آرامش این تیم را بر هم بریزد.

ماجرای شکایت بازیکنان ایرانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا به سوژه اصلی فوتبال ایران و البته باشگاه استقلال در هفته‌های اخیر تبدیل شده. البته کنار نتایج ضعیفی که این تیم با علیرضا منصوریان کسب می‌کند. چند هفته قبل بود که آندرانیک تیموریان و کاوه رضایی برای دریافت مطالبات خود تصمیم گرفتند به ای اف سی شکایت کنند و از این راه باقی مانده قراردادشان را از استقلال بگیرند.

این قانون حالا همه گیر شده و بازیکنان دیگری چون آرش برهانی هم برای رسیدن به مطالبات خود از این راه استفاده کرده‌اند. برهانی مبلغی در حدود یک میلیارد و 490 میلیون از استقلال طلب دارد و البته بارها با مدیران باشگاه پای میز مذاکره نشسته اما پاسخ روشنی دریافت نکرده.

برهانی که یکی از متعصب‌ترین بازیکنان استقلال بوده در نهایت تصمیم گرفته از این تیم به ای اف سی شکایت کند. او قصد دارد با استفاده از این راهکار طلب خود را از باشگاه استقلال دریافت کند. اگر باشگاه استقلال با بازیکنانی چون تیموریان، کاوه رضایی و حالا آرش برهانی به توافق نرسد با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد. مشکلاتی چون محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان آسیا و حتی لیگ حرفه‌ای ایران.

شاید مثل ما، این سوال برای برهانی هم پیش بیاید که چرا باشگاه استقلال با این همه بدهی انباشته شده، بازیکن میلیاردی جذب می‌کند؟ شاید هم دلیل شکایت برهانی همین باشد. خسته و نا امید از دریافت مطالباتی که سالها از تاریخ پرداخت آن گذشته اما نه مدیری درباره‌اش حرف زده و نه راهکاری برای رفع آن اندیشیده است.