محرمی: به دایی پاس گل دادم پیوس ناراحت شد!

اتفاقی که گرچه تکذیب و با عکس دو نفری طارمی و منشا همراه شد اما موضوعی جدید نیست. باور نمی‌کنید، مصاحبه با مجتبی محرمی ستاره سال‌های نه چندان دور پرسپولیس را بخوانید:

از ماجرای طارمی و منشا خبر دارید؟

یک چیزهایی شنیدم ولی ظاهراً با عکس دو نفری تمام شد و حالا هر دو برای موفقیت پرسپولیس تلاش می‌کنند.

پاس ندادن به یک بازیکن دوره شما هم بود؟

نه اینکه پاس ندهیم (می‌خندد).

چرا خندیدید؟

باد یک ماجرایی افتادم. با ذوب‌آهن اصفهان بازی داشتیم و اتفاقاً ۶ بر یک هم بردیم. علی دایی تازه به پرسپولیس آمده بود و دو تا پاس گل دادم که علی زد. دو تا هم جمشید شاه‌محمدی زده بود که فرشاد پیوس به من نزدیک شد و گفت چرا به این‌ها پاس می‌دهی؟!

جداً؟!

بله! آخر فرشاد خیلی دوست داشت گل بزند. می‌خواست آقای گل شود و ۴ تا گل را دو مهاجم تازه‌وارد زده بودند. آن روز به خاطر فرشاد در حالی که جلوی دروازه خالی می‌توانستم گل بزنم، پاس دادم پیوس بزند و یکی دیگر هم زد تا به اندازه علی دایی و جمشید شاه‌محمدی گل بزند!

جالب بود...

از آن جالب‌تر بازی با پنجاب پاکستان بود!

همان مسابقه‌ای که ۸ یا ۹ گل در تهران زدید؟

بله، البته من بازی در پاکستان را می‌گویم. بازی در پاکستان را ۴ بر صفر بردیم در حالی که سه گل من زده بودم و آن روز هم صدای فرشاد درآمد چون فقط یک گل زده بود!

ولی در تهران ۷ یا ۸ گل را خود فرشاد زد!

بله، یکی را در تهران من زدم ولی توی پاکستان ناراحت بود که چرا مجتبی محرمی سه تا زده و او یک گل زده است!

مگر به شما چه گفت؟

بعد از گلزنی در حال شادی بودیم که جلو آمد و گفت چرا پاس نمی‌دهی؟! من هم خشکم زده بود! نگاهش کردم و گفتم: چه می‌گویی؟ بابا توپ را گل کردیم دیگه... خراب نشد که!

فرشاد پیوس آقای گل فوتبال ایران بود و...

بله، فوق‌العاده چهارچوب‌شناس هم بود. من پنالتی‌زن اول پرسپولیس بودم ولی وقتی جلو بودیم، پنالتی را به فرشاد می‌دادم بزند تا به آقای گلی او کمک شود. آن موقع خیلی با هم رفیق بودیم و این روحیه و همدلی را علی‌آقا پروین به تیم داده بود.

علی دایی چطور بود؟

فوق‌العاده! از همان اوایل ورودش به پرسپولیس معلوم بود یک چیزی می‌شود. خیلی با انگیزه و با تمام وجود تمرین می‌کرد. فقط عابدزاده را دیده بودم که مثل علی دایی تمرین می‌کند و بالاخره آقای گل جهان هم شد. به هر جایی هم برسد، حقش است چون واقعاً زحمت کشید.

بازی پرسپولیس با الاهلی عربستان را چطور می‌بینید؟

می‌بریم. یعنی فکر می‌کنم در مجموع دو بازی از الاهلی بگذریم و به نیمه‌نهایی صعود کنیم.

شانس کدام بازیکنان را برای گلزنی بیشتر می‌دانید؟

فکر می‌کنم اگر گادوین منشا بازی کند شانس بیشتری برای گلزنی داشته باشد. البته مهدی طارمی و وحید امیری هم توی آسیا خیلی خطرناک هستند.

برانکو در این مدت خیلی از طارمی حمایت کرده است. کار او را می‌پسندید؟

برانکو یک مربی حرفه‌ای است. به هر حال بزرگ‌ترین سرمایه یک بازیکن، اعتماد و حمایت سرمربی است. خودم آن زمان می‌دانستم علی پروین پشت سرم است و از من حمایت می‌کند. به همین خاطر بهترین عملکرد را سعی می‌کردم در پرسپولیس و تیم ملی زمان علی‌آقا داشته باشم. مهدی طارمی باید قدر این اعتماد و حمایت را بیشتر بداند.