توصیه کارشناس مشهور به برانکو/ برتری خط حمله پرسپولیس نسبت به مدافعان الاهلی

جلال چراغپور درباره ارزیابى دیدار پرسپولیس و الاهلى عربستان اظهار کرد:  پرسپولیس برخلاف بازى هاى همیشگى خود با اندک تماشاگران سنتى خود باید این دیدار را برگزار کند که در بازى هاى گذشته دیدیم که حضور نداشتن هوادارن پرسپولیسی در ورزشگاه ها از لحاظ روحى و روانى بر روى این تیم تأثیر گذار است.

 او ادامه داد: تیم الاهلى عربستان  در ورزشگاهى  که اکثر تماشاگرانش طرفدار این تیم هستند برابر پرسپولیس صف آرایى مى کند و به نوعى میزبان این بازى است. این موضوع فاکتور  مثبتى براى تیم عربستانى محسوب مى شود.

 کارشناس فوتبال گفت: پرسپولیس در چهار بازى گذشته خود در لیگ برتر فوتبال بر روى منظم بودن و ساختار تیم تمرین کرده است که اگر استرس بازى آخر مقابل سیاه جامگان ، اشتباهات داورى و از دست دادن موقعیت هاى ٩٧ درصدى در این بازى را جدا از نتیجه بررسى کنیم متوجه مى شویم که پرسپولیس بسیار منظم و سازمان یافته این فصل را آغاز کرده است.

 چراغپور تصریح کرد: به طور حتم الاهلى عربستان با اینکه چهار بازى پرسپولیس در لیگ برتر را آنالیز کرده است اما در مواجهه روانى و سرعت پاسهاى یک ضرب  بازیکنان پرسپولیس شگفت زده خواهد شد و این موضوع یک امتیاز مثبت براى سرخپوشان پایتخت محسوب مى شود.

 بیرانوند اولین فاکتور تکنیکی پرسپولیس است

او بیان کرد: نحوه بازى دروازه بان پرسپولیس اولین فاکتور تکنیکى این بازى است. بیرانوند سد بسیار خوبى در برابر روش بازى الاهلى است. این تیم عربستانى می تواند  توپ هایی را از مرکز دفاع حریف عبور دهد علاوه بر این پاشنه دفاع حریف را زیر نظر قرار می گیرد تا توپ را از یک جناح به جناح مخالف ارسال کند. براین اساس بیرانوند با دستهاى بلند خود و خروج از دروازه مى تواند مانع این استراتژى الاهلى عربستان است.

 استحکام خط دفاعی برگ برنده پرسپولیس است 

چراغپور اظهار کرد: استحکام خط دفاعى دیگر فاکتور تکنیکى پرسپولیس است. اگر خط دفاعى پرسپولیس با خطاهاى بى مورد و گرفتن کارت زرد خلع سلاح نشود در آن صورت بهترین خط دفاع ایران مى تواند مانع گلزنى بهترین خط هجومى عرب ها شود. به هر حال امیدوارم شجاع خلیل زاده در دفاع مرکزى بتواند جانشین خوبى براى سید جلال حسینى باشد.

 کارشناس فوتبال اظهار کرد:  کامیابى نیا در مرکز میانه زمین به عنوان مکمل دفاع میانه پرسپولیس و سد کردن عبور توپ از خط دفاعى تیمش مى تواند به طور حتم براى توپ هاى نفوذى الاهلى عربستان مشکل به وجود آورد. این موضوع به شرطى درست است که کامیابى نیا همان بازیکن همیشگى باشد.

خط حمله پرسپولیس نسبت به مدافعان الاهلی برتری دارد

 او تصریح کرد: به طور حتم خط حمله پرسپولیس نسبت به مدافعان الاهلى عربستان برترى دارد.در صورتى که همه توپ ها در زمان مناسب رد و بدل شود، طارمى خوب تغذیه شود و احمد زاده کمى از تعلل در پاس دادن دست بردارد، مهاجمان پرسپولیس مى توانند به حریف عربستانى خود گل بزنند.

 تغییر شرایط آب و هوایی باید در عمان مورد توجه قرار بگیرد 

چراغپور بیان کرد: تغییر شرایط آب و هوایى هم یکى از مسائلى است که باید مورد توجه قرار بگیرد. به هر حال امیدوارم کادر فنى این تغییر آب و هوا از جمله رطوبت و گرما را مهار کند.

 کارشناس فوتبال در پایان خاطر نشان کرد: شخصیت برانکو جزء فاکتورهای تکنیکى این بازى است. برانکو در روزهاى پرفشار واکنش زیادى نشان نمى دهد. به دستیاران برانکو توصیه مى کنم تلاش براى برنده شدن را  در  ذهن سرمربى پرسپولیس ایجاد کنند تا مانند برخى مواقع  برانکو در درون خود فرو نرود.