واکنس هافبک سابق سرخپوشان به بازی امشب پرسپولیس

پرسپولیس در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی امشب در مسقط پایتخت عمان میزبان الاهلی عربستان است.

اسماعیل حلالی هافبک سابق پرسپولیس دراین باره گفت:« می توانم بگویم در این چهارده پانزده سال، بالاخره تیمی داریم که می توانیم به آن افتخار کنیم و امیدوار باشیم که موفقیت های بزرگ به دست بیاورد. بعد از آن سال ها پرسپولیسی که من هم در این تیم بازی می کردم و به مقام سوم رسیدیم تا به حال هنوز نتوانسته ایم نتایج بهتری بگیریم. ما در آن سال هم می توانستیم به فینال برسیم اما دو بازی را با اینکه از حریف جلو بودیم در نهایت باختیم و این اتفاق رخ نداد.»

حلالی که یکی از بازیکنانی بود که در دیدار نیمه نهایی برابر سامسونگ کره بود درباره شکست پرسپولیس که برخی به بازی تدافعی این تیم نسبت می دادند گفت:« بازی در زمین کره بود و ما با میزبان مسابقات بازی می کردیم. طبیعی بود که وقتی گل زدیم بخواهیم از گلمان دفاع کنیم. خوب هم کار کردیم اما در 5 دقیقه آخر دو خوردیم و نتوانستیم به فینال برسیم.»

او افزود:« اما این پرسپولیس که امشب با الاهلی بازی می کند از لحاظ فنی، بازیکن و کادرفنی شرایطی دارد که می تواند افتخار کسب کرده و مقامی درخور شان نام پرسپولیس و بچه های این تیم کسب کند. من بسیار به این تیم خوش بین هستم.»

یکی از مشکلاتی که تیم های ایرانی در بازی در زمین کشورهای عربی دارند مشکل بدنی است به طوری که احساس می شود بازیکنان ایرانی در بازی هایی که در کشورهای عربی برگزار می شود کمی سنگین به نظر می رسند. هلالی در این رابطه گفت:« من دو سال در بوشهر و دو سال در صنعت نفت بازی و زندگی کردم و دلیل این موضوع را می دانم. در هوای گرم میزان تعرق بدن بسیار بیشتر از هوای خشک است. به همین خاطر گاهی در تهران بعد از بیست دقیقه گرم کردن می بینیم هنوز بازیکنی گرم نشده اما در هوای گرم و شرجی با ده ، دوازده دقیقه بازیکنان گرم می شوند. در هوای وقتی بازیکن فشار بیش از حد بیاورد انرژی اش تخلیه می شود. به همین خاطر بازیکنان و مربیان فکر می کنند برای جلوگیری از این اتفاق باید مدارا کنند تا بتوانند نود دقیقه بازی کنند. به نظر من این روشی عاقلانه است. تیم های عربی کاملا به این آب و هوا عادت دارند در این هوا تمرین کرده و بدنشان کاملا آشنا است. اما برای بازیکنان ما که دبعد از سه چهار ماه باید یکی دو مسابقه در این هوا برگزار کنند کمی دشوار است و به همین خاطر معمولا مربیان می گویند که بازیکنان انرژی خودشان را مدیریت کنند. اگر بازیکنان فشار زیادی را در نیمه اول بگذارند ممکن است نیمه دوم را از دست بدهیم.»

هافبک سابق تیم امید و ملی ایران درباره اینکه کدام بازیکنان پرسپولیس در این بازی نقش کلیدی تری دارند گفت:« پرسپولیس جوری در این دو سه سال بازی کرده – که با وجود تاثیرگذاری مهره ها- چیزی که نمود دارد چارچوب تیمی است. برانکو چارچوب خیلی قدرتمندی ساخته و تیم و بازیکنان کاملا در این چارچوب قرار گرفته اند. به همین دلیل وقتی حتی چند بازیکن پرسپولیس نیستند بازهم این تیم خوب بازی کرده و نتیجه می گیرد.»

او افزود:«ممکن است در برخی تیم ها ستاره ها نقش بازی کنند اما در پرسپولیس کمتر اینگونه است. در پرسپولیس همه بازیکنان مهره های کلیدی هستند و همه هم در چارچوب تیمی حل شده اند.»

بازیکن سابق پرسپولیس گفت:« محسن مسلمان پاسور خیلی خوبی است، طارمی و علیپور در دوندگی و توپ گیری از حریف عالی هستند و اجازه نمی دهند که دفاع حریف بازیسازی کند. کمال کامیابی نیا ممکن است الان در شرایط ایده آل نباشد اما توپ گیرترین هافبک تیم ما است، وحید امیری واقعا بازیکن موثری است، حسین ماهینی در دفاع عالی است، منشا و خلیل زاده بازیکنان خوبی هستند که باید به آن ها فرصت داد. به نظرم ترکیب پرسپولیس درحال حاضر ایده آل است و بازیکنان همه فاکتورهای لازم را دارند.»

حلالی در رابطه با حواشی پیرامون پرسپولیس و ماجراهایی مثل پاس ندادن بازیکنان گفت:« به نظرم این حرف ها که راجع منشا و دیگر بازیکنان می زندد شیطنت است. به نظر من حیف است که خودمان این صحبت ها را انجام می دهیم. اگپر فوتبالمان را دوست داریم و می خواهیم پیشرفت کنیم نباید فقط به خودمان و اهدافمان فکر کنیم. متاسفانه فکر می کنم تمام این حرف ها را کسانی درست می کنند که اهداف خاصی دارند. همه ما باید به تیم کنیم. من بارها گفته ام که مربی تیممان افتخار می کنم و همه ما باید او را دوست داشته و از او یاد بگیریم.»

هافبک قدیمی پرسپولیس درباره الاهلی عربستان گفت:« بازی های الاهلی را با ذوب آهن دیدم. به نظرم این بهترین قرعه ای بود که می شد برای پرسپولیس رخ بدهد. معتقدم از کلیه جهات پرسپولیس حدود ده درصد تیم بهتری نسبت به الاهلی است. البته الاهلی ستاره های مطرحی دارد که می توانند هر لحظه از بازی خطرناک باشند. تیم هایی مثل العین و الهلال کار تیمی بسیار قوی تری دارند اما الاهلی ستاره های بزرگتری دارد. بازیکنان ما نباید اجازه دهند که بازیکنان مطرح الاهلی هنرنمایی کنند. بچه های ما باید با آگاهی بالا بازی کنند و در این صورت به نظر من زور الاهلی به پرسپولیس نمی چربد. شاید تنها مشکل ما بازی در زمین بیطرف باشد. اگر بازی در تهران برگزار می شد ما صد در صد با نتیجه خوب برنده می شدیم اما بازی در زمین بیطرف و درواقع  دو بازی با میزبانی الاهلی کمی کار را دشوار می کند. با این حال همان طور که گفتم من بسیار به این تیم خوش بین هستم و مطمئنم بچه ها می توانند به جمع چهار تیم برسند.»