جيلانگ درباره كاهش سهميه هاي فوتبال باشگاههاي ايران در آسيا گفت: به هر حال اين تصميمي است كه هيات اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا گرفته است. با اين حال ايران ميگويد كه سوء تفاهم شده و بايد سهميه بيشتري به فوتبال اين كشور تعلق گيرد. پيشنهادي كه من براي ايران داشتم و آن را به علي كفاشيان ارائه كردم، اين بود كه ايران نامهاي بنويسد و به اين مساله اعتراض كند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید سهمیه های از دست رفته ایران بازگشت خواهد گشت؟ گفت: می‌توانم بگویم نامه ایران را به دقت مورد بررسی قرار خواهیم داد، اما نمی‌توانیم چیزی را ضمانت کنیم.

خبرنگار ایسنا پرسید شعار کنفدراسیون آسیا این است که «آینده متعلق به آسیا است». آیا فکر می‌کنید این شعار با شرایط فعلی محقق خواهد شد؟ که سرپرست AFC در پاسخ گفت: ما همچنان به جلو پیش می‌رویم و اطمینان داریم که آینده فوتبال جهان در دستان آسیا است. این را بلاتر هم در صحبت‌های اخیرش مطرح کرده است. تمامی ۴۷ کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پیشرفت‌شان برنامه‌های بزرگی دارند.

وی درباره شایعه درخواست نیوزلند برای اضافه شدن به کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: تا به حال پیشنهادی از سوی نیوزلندی‌ها برای اضافه شدن به AFC نداشته‌ایم، اما باید بگویم که اقیانوسیه هم نیاز به فوتبال دارد.

جی‌لانگ درباره برگزاری مراسم معرفی برترین‌های فوتبال آسیا هم گفت: فکر می‌کنم مراسم بسیار با شکوهی بود، همان طور که می دانید در سال ۲۰۱۱ فوتبال آسیا با چالش های جدی مواجه شد، اما به کمک هم شرایط را مدیریت کردیم و تلاشمان این بود که خانواده‌ فوتبال آسیا را در کنار هم شاد ببینیم.

او درباره مدیریتش بر کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از برکناری محمد بن همام گفت: فکر می‌کنم صحبت‌های سپ بلاتر در نشست مطبوعاتی اخیر و همچنین اظهار نظرش در مراسم برترین‌های فوتبال آسیا گویای همه چیز بود.

جيلانگ در پايان درباره كشته شدن چند تماشاگر در حين انجام يك بازي در ليگ اندونزي گفت: از شنيدن اين اتفاق بسيار بسيار ناراحت شديم، پيش از اين به تمامي اعضاي كنفدراسيون فوتبال آسيا هشدارهاي لازم مبني بر تامين امنيت جان تماشاگران و بازيكنان را داده بوديم. با اين حال از فدراسيون فوتبال اندونزي خواستهايم تا گزارشي كامل از تمامي جزئيات اين اتفاق در اختيار ما قرار دهد.