7 تازه وارد با 7 ملیت مختلف برای بخارست

تیم هندبال دینامو بخارست رومانی در پی قهرمانی دوباره خود در لیگ رومانی، اکنون به عنوان یک مدافع قهرمانی و یک مدعی جدی مطرح شده و رقبای جدی برای ادامه راه پیش‌رو دارد.

الیدور وُیچا، سرمربی تیم هندبال بخارست اکنون با استعدادیابی خوب و جذب ستارگان تازه نفس و با انگیزه شبیه به یک مدعی جدی و بی رقیب است. او توضیحاتی درمورد تیمش ارائه کرده که در زیر می‌خوانید:

آیا دینامو بخارست به اندازه کافی قوی شده که گام بعدی خودش را بردارد؟

به عقیده من در گروهی هستیم که نباید خیلی نگران باشیم. تجربه فصل گذشته در کنار ما است، در هر حال باید مراقب همه چیز باشیم و البته هدفگذاری ما درباره مراحل پایانی است.

کدام یک از چهار ایرانی تاثیر بیشتری داشته است؟

با ورود سعید حیدری‌راد تعداد ایرانیان دینامو بخارست به مرز 4 نفر رسید. در واقع الله کرم، سجاد استکی و علیرضا موسوی دیگر ایرانیانی هستند که تیم از داشتن‌شان خوشحال است. این بازیکنان در تیم ملی کشور خود نیز می‌درخشند و خوب بازی می‌کنند. برای تیم ملی ایران هم خوب است و هر دو طرف سود می‌کنند.

آیا می‌توانم بگویم که دینامو نسبت به گذشته توجه بیشتری به هندبال زنان دارد؟

خب به هر حال می‌دانید که بهترین ستاره فصل از تیم ما بوده، نسبت به گذشته هم سرمایه گذاری بهتری داشته‌ایم. تمرکز اصلی طرفداران و رسانه‌ها در تیم زنان ما را بر آن داشته تا در این زمینه تلاش بیشتری کنیم.

خب، برویم به سراغ سجاد استکی...

در بازی‌های انجام شده او 68 گل زده (10 مسابقه) یک بازیکن 27 ساله و تجربه یک قهرمانی در یک لیگ معتبر و مهم؛ او بدون تردید یکی از موفق‌ترین و کارآمدترین گلزنان در فصل گذشته بوده است و در لیگ قهرمانان اروپا با 213 گل در مجموع مسابقات نیز یک مهره کلیدی محسوب می‌شد.

آمار نشان از چند ملیتی شدن تیم دارد...

بله درست است، هفت بازیکن تازه وارد از هفت کشور مختلف یک تیم چند ملیتی درست کرده که همین موضوع ارزشمند و جالب است. صربستان، قطر، روسیه، بلاروس، فرانسه، ایران و رومانی.