تمجید بشار رسن از محسن مسلمان
کمتر کسی فکر می‌کرد بشار رسن در اولین بازی خود در ترکیب پرسپولیس بدرخشد و نمایش فوق‌العاده‌ای آن هم در لیگ قهرمانان آسیا ارائه بدهد اما این اتفاق افتاد.

هافبک عراقی که در دیدار با الاهلی عربستان جانشین محسن مسلمان شده بود با ارسال زیبایش گل اول پرسپولیس را ساخت و روی گل دوم هم تأثیر غیر مستقیم داشت. عملکرد درخشان بشار رسن سرمربی کروات پرسپولیس را امیدوار کرد که یک هافبک کلیدی و مؤثر را خریده است. مصاحبه بشار رسن را با این توضیح بخوانید که در حال حاضر در اردوی تیم ملی عراق در مالزی به سر می‌برد.

* اولین بازی‌ات در ترکیب پرسپولیس فوق‌العاده بود؛ نظر خودت چیست؟

بازی مقابل الاهلی عربستان شرایط خودش را داشت. ما ۲ گل از حریف عقب افتادیم و این خیلی جالب نبود. ما برای برد وارد زمین شدیم ولی گل زودهنگامی خوردیم و خوشحالم به بازی برگشتیم.

* برای خودت هم فضای پرسپولیس خیلی خوب شد؛ این‌طور نیست؟

خوب بود، خوب‌تر هم شد! فضای پرسپولیس خیلی خوب است و حالا می‌بینم در فضای مجازی، رسانه‌ها و مردم همه چیز به سود من است. از این وضعیت خوشحالم.

* درباره فضای تیم پرطرفدار پرسپولیس چه نظری داری؟

راستش را بخواهید من از تیم نیروی هوایی آمدم که قهرمان عراق شدیم و خیلی با این فضا بیگانه نبودم اما پرسپولیس شرایط خاصی دارد. خیلی خوشحالم کمک کوچکی کردم که در عمان بازنده نباشیم.

* وقتی می‌خواستی به زمین بروی برانکو به تو چه گفت؟

حرف‌های فنی و تاکتیکی زد و اینکه خودم باشم و با تمرکز کامل بازی کنم. خودم هم نمی‌خواستم اولین بازی‌ام برای پرسپولیس با شکست همراه شود.

* قبل از بازی با شایان مصلح هم‌اتاق بودی؛ او چه کمکی به تو کرد؟

زبان عربی شایان مصلح خیلی خوب است. اصلاً فکرش را نمی‌کردم. همین صحبت کردن خیلی به من کمک کرد و تا حدودی با فضا آشنا شدم. شایان پسر خوب و پرجنب و جوشی است و خوشحالم زبان مرا می‌فهمد و حرف هم می‌زند.

* محسن مسلمان هم که با ورود تو به زمین تعویض شد پس از مسابقه با الاهلی عربستان پست‌ جالبی برای تو گذاشت!

محسن مسلمان لطف کرد که آن پست را گذاشت. از او تشکر می‌کنم و این نشان می‌دهد پرسپولیس و بازیکنانش با شخصیت هستند و بی‌دلیل قهرمان ایران نشدند. امیدوارم بتوانیم با کمک یکدیگر در ایران و آسیا هم موفق شویم.

* برانکو از عملکردت راضی بود؟

از همه راضی بود. به هر حال وقتی شما بازی دو بر صفر باخته را با تساوی ۲-۲ عوض می‌کنید مربی راضی است.

* در حالی به اردوی تیم ملی عراق می‌روی که هیچ شانسی برای صعود ندارید و رقابت برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه بین ژاپن، عربستان و استرالیا در جریان است!

بله، عراق سرشار از بازیکنان مستعد و خوب است. ما هم متأسفانه امتیازات زیادی از دست دادیم و یکسری مشکلات هم داشتیم. ان‌شاءا... بتوانیم به دوران اوج برگردیم.

* در تیم ملی عراق که فیکس نیستی؟

من از رده‌های پایه‌ای شروع کردم و به پیراهن تیم ملی بزرگسالان عراق رسیدم. عجله‌ای برای فیکس شدن ندارم و مطمئن هستم با تلاش بیشتر به آنچه که می‌خواهم می‌رسم.