صید برانکو جای چه کسی را در پرسپولیس می گیرد؟

بشار رسن به عنوان ستاره 20 ساله‌ی جدید پرسپولیس شناخته می‌شود که توانسته نقش پررنگی در تساوی ارزشمند در بازی رفت مقابل الاهلی از خود به جا بگذارد. این بازیکن که در روزهای ابتدایی لیگ در اردوی پرسپولیس حاضر نبود، طبق قراری که داشت که بعد از پایان لیگ عراق به جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ اضافه شد. او در دیدار برابر سیاه جامگان در هفته چهارم لیگ برتر روی نیمکت حاضر شد اما فرصتی برای خودنمایی به دست نیاورد. با این حال با ثبت نامش در لیست آسیایی سرخپوشان، او در اواسط نیمه دوم در جدال با الاهلی عربستان رونمایی شد. رونمایی که با درخشش فوق العاده ای همراه بود و سبب تساوی سرخپوشان و عبور از جهنم سلطان قابوس برابر شاگردان سرگی ربروف شد. بشار با تکنیک ناب، قدرت تصمیم گیری بالا، پاس‌های دقیق و سرعت پاس یکی از چهره‌های ویژه این تیم بود که سورپرایز برانکو ایوانکوویچ را رقم زد.

جالب این که هم او و هم  محسن مسلمان  که رقابتی جدی بین آنها در پیش خواهد بود ، در سن 15 سالگی در سطح اول لیگ کشورشان به میدان رفته اند. رسن، فوتبال خود را از زمین‌های خاکی خیابان فلسطین شهر زادگاهش آغاز کرده و محسن مسلمان ، که متولد محله نارمک تهران است نیز زاده همین فضاست.

ستاره کنونی و شماره 55 پرسپولیس قابلیت بازی در هر سه پست خط میانی را داراست و البته بیشتر علاقه او حضور در پست پلی میکر و پشت مهاجم است. با این حال او در تیم ملی عراق و حتی نیروی هوایی سابقه بازی در پست وینگر را دارا بوده و توانسته عملکرد فوق العاده‌ای در  ارسال پاس‌های منتهی به گل داشته باشد. بهترین عملکرد او در این پست در فصل 2013 بود که توانسته بود در مجموع حضورش در تیم ملی و باشگاهی 23 پاس گل به جا بگذارد.با این وصف او حالا در موقعیتی است که سال گذشته سروش رفیعی در پرسپولیس داشت . بازیکنی که با شماره 7 به جمع سرخپوشان اضافه شد و اگرچه درخشش خیره کننده ای نداشت؛ اما یکی از بازیکنان موردعلاقه و موثر تیم برانکو برای قهرمانی بود . سروش البته هرگز وارد بازی رقابت با مسلمان نشد؛ اما استفاده برانکو از او در پست پشت مهاجم  باعث نارضایتی مسلمان بود . نکته اینکه نمایش 30 دقیقه‌ای بشار رسن در اولین بازی آسیایی سرخپوشان بدون حضور سروش رفیعی همه را به یاد این بازیکن و هنرنمایی‌اش در ترکیب فصل گذشته پرسپولیس انداخت.

در پرسپولیس بار اصلی بازیسازی در این سه فصل بر دوش محسن مسلمان بوده و  هافبک شماره 77 پرسپولیس در فصل گذشته 2 پاس گل در آسیا و 8 پاس گل در لیگ برتر از خود به جا گذاشت. با این حال عملکرد این بازیکن در جدال با الاهلی به گونه‌ای نبود که سرخپوشان را به خواسته‌شان برساند. مساله‌ای که ردپای آنالیز قدرتمند سرگی ربروف در آن دیده می‌شد تا مهندس پرسپولیسی‌ها برابر حریف ناکام بماند و برانکو ایوانکوویچ برای تغییر نقشه خود دست به جابجایی او و بشار رسن بزند.تغییری که نتیجه بخش بود و این بازیکن موفق شد با حضور و عملکرد خود نتیجه را به سود پرسپولیس تغییر بدهد.

با جدایی سروش رفیعی و جذب این بازیکن اکنون هواداران پرسپولیس امیدوار هستند بدل عراقی او بتواند خاطرات شیرینی برای آنها رقم بزند. خصوصا اینکه نمایش 30 دقیقه‌ای را با توجه به سابقه‌اش نمی‌توان یک جرقه تصور کرد. رسن نشان داده از ظرفیت ستاره شدن و نمایش خیره کننده در ترکیب تیم برخوردار است.

بشار رسن علاوه بر اینکه یک پاسور فوق العاده محسوب می‌شود، با توجه به قدرت بالا در ضربه زدن و استفاده مناسب از ضربات ایستگاهی یک گلزن نیز برای پرسپولیس به حساب خواهد آمد. او البته نشان داده اگر پایش به دریبل باز شود، علاقمند است این حرکت را با گلزنی به پایان برساند.

در نهایت هافبک عراقی علاقه زیادی به دو شماره پیراهن 7 و 13 دارد. او البته در پرسپولیس با توجه به سابقه حسین ماهینی در گرفتن این شماره پیراهن ناکام ماند و شماره 7 این تیم نیز در آسیا بر تن سروش رفیعی بود تا او نتواند برابر الاهلی با این پیراهن به میدان برود و شماره 55 را برتن کرد. با این حال بعید نیست او خیلی زود مدعی شماره هفت اسطوره‌ای پرسپولیس شود و به دنبال خاطره‌سازی جدید با این شماره در ایران باشد.