امیدواری وزیر ورزش به موفقیت تیم ملی در جام جهانی

دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در آستانه دیدارهای باقی مانده مقدماتی جام جهانی، گفت: تیم ملی ما صعود تاریخی و بی نظیری به جام جهانی داشت. ایران به عنوان تیم اول پیش از این دو دیدار  صعود خود را حتمی کرده و امیدوارم در جام جهانی نیز با یک قرعه مناسب از گروه خود صعود کنیم.

او در ادامه عنوان کرد: با همکاری مسئولان فدراسیون، سازمان تیم های ملی و کارلوس کی روش برای حضور در جام جهانی برنامه ریزی انجام شده است. نزدیک به 80 روز اردو و 4 تا 7 دیدار دوستانه در دستور کار تیم ملی قرار دارد و امیدوارم با تدارکی که در نظر گرفته شده است، حضور مقتدرانه ای در جام جهانی داشته باشیم.

سلطانی فر در ادامه درباره برنامه های وزارت ورزش بعد از جام جهانی فوتبال، عنوان کرد: ما بعد از جام جهانی بازی های آسیایی 2018 جاکارتا را پیش رو داریم و پس از آن به استقبال المپیک 2020 می رویم که برای هر دو مسابقات ستادی تشکیل شده است. در جاکارتا می خواهیم نتایج تاریخی کسب کنیم و در المپیک 2020 نیز برنامه داریم تا نه تنها در 4 رشته وزنه برداری، کشتی، تکواندو و دو و میدانی که در گذشته موفق به کسب مدال در آنها شده ایم موفق باشیم، بلکه در چند رشته جدید نیز مدال هایی را کسب کنیم. در تیراندازی، سنگ نوردی، جودو و شمشیر بازی شرایط خوبی داریم و امیدواریم تا در این رشته ها، مدال کسب کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان درباره ورزش بانوان افزود: بانوان ما در سال های گذشته عملکرد خوبی داشتند. ما باید در ورزش بانوان زیر ساخت ها را تقویت کنیم و به جز تک مدال کیمیا علیزاده در 2016 به دنبال مدال های دیگر در مسابقات المپیک هستیم. در توکیو 2020 کسب سه مدال برآورد ما از ورزش بانوان است و به دنبال این هستیم تا بستر مناسب را برای این اتفاق فراهم کنیم.