حمایت مدیر عامل سابق استقلال از منصوریان
علی فتح‌ا...‌‌زاده با ورود اعضای هیئت‌مدیره به اتفاقات ریز و درشت تیم مخالف است و این رفتارها را استرس‌زا و مخرب می‌داند.

 مدیرعامل اسبق استقلال درباره منصوریان هم خواستار فرصت بیشتری به این مربی برای کار در استقلال شد.

* در دوره مدیرعاملی شما در استقلال، هیئت‌مدیره در انتخاب یا برکناری سرمربی تیم دخالت می‌کرد؟

به حرفی که حالا می‌زنم چه در باشگاه باشم چه نباشم اعتقاد دارم و به آن عمل می‌کنم. این حرف علمی، ستادی و تجربی است. باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال با سایر شرکت‌های صنعتی تفاوت دارند. در آن شرکت‌ها منابع مالی وجود دارد که هیئت‌مدیره براساس آنها بودجه‌ای را برای مدیرعامل تعیین می‌کند و در نتیجه از مدیرعامل هم جواب می‌خواهد ولی در این دو باشگاه هیئت‌مدیره هیچ تلاشی برای درآمدزایی نمی‌کند و این مدیرعامل است که باید پول بیاورد، با مطبوعات در بیفتد، جواب بازیکن و مربی را هم بدهد. در واقع مدیرعامل سیبل است.

* یعنی با ورود هیئت‌مدیره به این اتفاقات مخالفید؟

دقیقاً! هیئت‌مدیره نباید تا این حد به مسائل ریز و درشت ورود کند. وقتی وزیر هیئت‌مدیره را تعیین می‌کند ‌فرد منتخب باید بداند از چه طریقی وارد باشگاه شده است. شما اعضای هیئت‌مدیره باشگاه‌های دیگر را می‌شناسید؟ اما در استقلال و پرسپولیس همه اهل مصاحبه هستند.

* پس مدیرعامل باید در این باره نظر نهایی را بدهد؟

بله! البته باید این را اضافه کنم که از مدیرعامل هم انتظار می‌رود در مواقع اینچنینی که فشار روی سرمربی‌‌اش است خودش را پنهان نکرده و برعکس خود را سپر کند. خود من وقتی می‌باختیم و هوادار عصبانی بود بین مردم می‌رفتم. اول چند حرف گله‌آمیز به من می‌زدند ولی بعد از اینکه آرام می‌شدند همان‌ها مرا می‌بوسیدند. هوادار نتیجه می‌خواهد. همان‌طور که در بردها هوادار ما را تشویق می‌کند و به میان‌شان می‌رویم باید در ناراحتی‌ها هم بین‌شان باشیم و حرف‌شان را بشنویم. اگر او حرفش را به مدیرعامل نزند روی سکوها شعار می‌دهد. بنابراین در این باره نیز معتقدم سرمربی هم چون کارمند باشگاه است با نظر مستقیم مدیرعامل از کار برکنار می‌شود.

* شما با برکناری منصوریان موافقید؟

به هیچ وجه! هفته پنجم زمان مناسبی برای این کار نیست. چه بسا هوادار باز هم اعتراض کند ولی باید به سرمربی لااقل تا نیم‌فصل فرصت داد. در این مواقع است که مدیرعامل می‌تواند با حرف‌هایش التهاب سکوها را کنترل کند نه اینکه مدیران استرس را تقویت کنند. متأسفانه بنده این همدلی را نمی‌بینم. وجود این شعارها و استرس‌ها فشار را روی تیم زیاد می‌کند و مانع انجام کارهای عادی تیم می‌شود. چه بسا سرمربی با ادامه کار و عدم نتیجه‌‌گیری خودش به این نتیجه برسد که از تیم برود.

* این استقلال می‌تواند از رده پانزدهم بالا بیاید؟

منصوریان باید باز هم به جوانانش اعتماد کند. از تجربه قدیمی‌ترها هم بهره ببرد. امیدوارم هوادار هم از تیمش به درستی مراقبت کند.