برانکو برای گسترش فولاد چه تصمیمی می‌گیرد؟

پرسپولیس در آستانه دو بازی مهم دیگر یکی در لیگ برتر و دیگری در لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد. این در حالی است که این تیم 5 مهره اصلی اش را تا روز 14 شهریور ماه در اختیار نخواهد داشت. موضوعی که ممکن است باعث شود برانکو حداقل در یکی از بازی ها نتواند از تمام ملی پوشانش استفاده کند.

هنوز تاریخ دقیق بازی پرسپولیس و گسترش فولاد مشخص نیست؛ اما اگر همان تاریخ 16 شهریور ماه که پیش از این اعلام شده بود درست باشد آن وقت شاید برانکو مجبور شود که باردیگر در یک مسابقه رسمی بدون ملی پوشانش بازی کند.

بشار به جای رامین

اما پرسپولیس امسال بدون ملی پوشانش چه شکلی خواهد شد؟و آیا اگر در بازی با گسترش بدون ملی پوشانش بازی کند بازهم باید منتظر اتفاقاتی شبیه بازی با قشقایی باشیم؟

 سیدجلال حسینی ، علیرضا بیرانوند، مهدی طارمی، وحید امیری و محمد انصاری 5 پرسپولیسی هستند که توسط کی روش به تیم ملی دعوت شدند. نکته جالب این جا است که فصل گذشته و پیش از بازی با قشقایی همین 5 بازیکن به اضافه رامین رضاییان حضور نداشتند. امسال اما به جای رضاییان این بشار رسن است که همراه تیم ملی عراق در مسابقات مقدماتی جام جهانی حضور دارد و پرسپولیس را به احتمال زیاد در این مسابقه همراهی نخواهد کرد.

ترکیب متفاوت با قشقایی

پرسپولیس اگر بدون حضور ملی پوشان به مصاف گسترش فولاد برود با وجود این که تقریبا همان بازیکنان پیش از دیدار با قشقایی در اردوی تیم ملی هستند اما ترکیب این تیم کاملا متفاوت خواهد بود. پرسپولیس در بازی با قشقایی بدون ملی پوشانش با ترکیب  بوژیدار رادوشویچ، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، صادق محرمی، محمدامین آرام‌طبع، کمال کامیابی‌نیا؛ احمد نوراللهی، امید عالیشاه، محسن مسلمان، ولادمیر پریاموف و علی علیپور به میدان رفت.

اما اگر امسال برانکو بخواهد بدون ملی پوشانش تیم را به میدان بفرستد ترکیب این تیم احتمالا اینگونه خواهد بود: بوژیدار رادوشویچ که  احتمالا مثل بازی با قشقایی درون دروازه خواهد ایستاد. حسین ماهینی ، ربیع خواه، صادق محرمی و شجاع خلیل زاده می توانند ترکیب خط دفاعی را شکل بدهند. در خط هافبک اما اوضاع بهتر است چون ترکیب مسلمان، احمدزاده، کمال کامیابی نیا حفظ شده و در این بازی حضور دارند. به این جمع به احتمال زیاد از بین احمدنوراللهی و سیامک نعمتی یک بازیکن اضافه خواهد شد. در خط حمله هم علی علیپور در کنار گادوین منشا قرار می گیرد.

کدام پرسپولیس قوی تر است

برای اینکه بفهمیم کدام پرسپولیس قوی تر است نگاهی به ترکیب دو پرسپولیس بدون ملی پوش مقابل قشقایی و بازی احتمالی با گسترش فولاد می اندازیم. از ترکیب یازده نفره ای که فصل گذشته مقابل قشقایی به میدان رفت احتمالا هفت بازیکن در ترکیب پرسپولیس امسال بدون ملی پوشانش حضور خواهند داشت. ماهینی، ربیع خواه، علیپور، مسلمان،کامیابی نیا، رادو و محرمی. اما چهار بازیکن متفاوت نیز در ترکیب حضور خواهند یافت.

در ترکیب خط دفاعی خبری دیگر از محمد امین آرام طبع نیست. ماهینی احتمالا در دفاع چپ بازی می کند، محرمی در دفاع راست و شجاع خلیل زاده و محسن ربیع خواه مدافعان وسط خواهند بود. با این شرایط خط دفاعی پرسپولیس برخلاف فصل قبل کمترین تغییر را خواهد داشت چرا که پرسپولیس امسال با وجود مصدومیت و محرومیت سیدجلال تقریبا از همین ترکیب و تنها با یک تغییر استفاده کرده است و آن حضور محسن ربیع خواه به جای محمد انصاری است. در خط هافبک فرشاد احمدزاده به ترکیب بازگشته و سیامک نعمتی نیزاحتمالا جانشین عالیشاه خواهد شد هرچند اگر نوراللهی در آمادگی مناسبی باشد به دلیل علاقه برانکو به بازی او شاید او در کنار مسلمان، احمدزاده،کمال کامیابی نیا به میدان برود. با این وصف ترکیب پرسپولیس نسبت به بازی مقابل قشقایی تغییرات کمتری هم خواهد داشت. در خط حمله این ترکیب گادوین منشا نیز به جای پریمیوف بازی می کند. اتفاقی که قطعا برانکو و پرسپولیسی ها از آن راضی خواهند بود.

با این وصف آیا می توان گفت کدام پرسپولیس بدون ملی پوشان تیم بهتری است؟ منشا به جای پریمیوف یا حضور شجاع خلیل زاده و سیامک نعمتی در خط دفاع و هافبک؟ این تیم در صورتی که نوراللهی مجوز حضور در هفته پنجم را به دست بیاورد حتی می تواند روی نیمکت هم یکی دو بازیکن با تجربه داشته باشد.

برانکو و بازی بدون ملی پوشان!

برانکو بعد از بازی در جام حذفی مقابل قشقایی و حذف پرسپولیس ، از عدم حضور ملی پوشان این تیم ناراضی بود اما این خود او بود که تصمیم گرفت بدون حضور ملی پوشانش بازی کند. امسال نیز به نظر می رسد برانکو چنین تصمیمی را در لیگ برتر دارد و شاید پرسپولیس بدون ملی پوشانش به مصاف گسترش فولاد برود. در شرایطی که رقابت در لیگ برتر از همین هفته های اول جدی شده از دست رفتن امتیازات بازی با گسترش می تواند به معنای دوری از صدرجدول هم باشد. پس آیا این بار برانکو بدون ملی پوشانش بازی می کند؟ و آیا این بار موفق خواهد شد؟