کی روش: من سیاسی نیستم!
 این تصور باعث شده برخی در فضای مجازی به کی روش حمله کنند. نگاه ها بر این است کی روش به این خاطر مسعود را دعوت نکرده که او حاضر نشده بر خلاف احسان عذرخواهی کند. البته نمی شود کتمان کرد یادداشتی که مسعود در صفحه ایسنتاگرامش منتشر کرد متفاوت با نوشته های احسان بوده اما شجاعی هم بچه این سرزمین است و درد جنگ را در آبادان با گوشت و پوستش احساس کرده و به نظام و قوانین جمهوری اسلامی ایران پایبند است و البته دل خسته است از قضاوت های ناثوابی که در مورد او شده. پیش تر هم چند بازیکن ایرانی در کشورهای اروپایی مجبور به بازی در برابر تیم های رژیم صهیونیستی شدند و این بار هم اگر این دو بازیکن ایرانی به میدان نمی آمدند چه بسا از بازی در تیم ملی هم محروم می شدند. تنها عدم سفر آنها به رژیم اشغالگر قدس به خاطر قوانین جمهوری اسلامی ایران از سوی یوفا نادیده گرفته شد همان طور که امروز تیم های عربستانی به ایران سفر نمی کنند. اما این دو برای همراهی تیم پانیونیوس در یونان هیچ بهانه ای نداشتند و مجبور شدند که بازی کنند. 
به توجه به حجم انتقادات از کی روش او مجبور به واکنش در این زمینه شد. کی روش می گوید:« من یک آدم فوتبال هستم نه مذهبی، سیاسی، اجتماعی و...از من در واکنش به عدم دعوت از مسعود شجاعی انتظار حرف های غیر فوتبالی نداشته باشید.»
اگر بخواهیم این ماجرا را کنار بگذاریم عدم دعوت از مسعود شجاعی می تواند یک بهانه ی منطقی داشته باشد و آن دعوت از سامان قدوس هم پستی مسعود است. همان طور که این بار به بهانه دعوت از مهره های جدید مثل امید نورافکن و روزبه چشمی چند بازیکن قدیمی مثل پژمان منتظری و عزت الله پورقاز دعوت نشدند.