واکنش مربی پیشین تیم ملی به جنگ روانی کره ای ها

مربی پیشین تیم ملی گفت: صعود نکردن به جام جهانی برای کره‌ای‌ها بسیار گران تمام می‌شود و به همین دلیل از چند روز قبل جنگ روانی علیه تیم ایران را آغاز کرده‌اند.

بیژن ذوالفقارنسب درباره دیدار فردای تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار داشت: خوشبختانه با صعود تیم ملی به جام جهانی،‌ اکنون هیچ فشاری روی تیم ایران نیست و بازی‌های باقیمانده فقط برای حفظ وجهه و جایگاه تیم ملی است.

وی ادامه داد:‌ تیم ملی می‌خواهد با کارنامه‌ای خوب و بدون باخت و حتی بدون گل خورده به جام جهانی صعود کند. در دو دیدار باقیمانده از مرحله مقدماتی، حریفان ایران نیاز زیادی به امتیاز دارند، مخصوصاً بازی روز پنجشنبه برای کره جنوبی حکم مرگ و زندگی دارد. این تیم اگر مقابل ایران نتیجه نگیرد،‌ امیدش برای صعود کمرنگ خواهد شد و این برای کره‌ای که برنامه ۲۰ ساله برای فوتبال خود دارد، بسیار گران تمام خواهد شد. کره‌ای‌ها به همین دلیل از چند روز قبل شروع به راه انداختن جنگ روانی علیه تیم ایران کرده‌اند. در مجموع تیمی که با برنامه بهتری در بازی حاضر شود موفق‌تر خواهد شد.

مربی پیشین تیم ملی در خصوص دعوت کارلوس کی‌روش از سامان قدوس به اردوی تیم ملی تصریح کرد: کی‌روش از مدت‌ها قبل در مورد تیم ملی اختیار تام گرفته است و توسط ارکان فدراسیون هم به شدت مورد حمایت قرار می‌گیرد. به همین دلیل نمی‌شود در این مورد صحبت کرد، البته من همیشه اعتقاد داشتم که سرمربی تیم ملی باید اختیار تام داشته باشد. من هیچ بازی و حتی یک تمرین هم از قدوس ندیده‌ام و نمی‌توانم در مورد کیفیت این بازیکن نظر دهم. به طور کلی مربی در دعوت از چنین بازیکنانی، اعتبار خودش را خرج می‌کند،‌ به طور مثال دژاگه را هم کی‌روش به تیم ملی دعوت کرد که خوشبختانه خیلی خوب جواب داد.

کره‌جنوبی و ایران ساعت ۱۶:۳۰ پنجشنبه هفته جاری به‌وقت کشورمان در بازی هفته نهم مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه از گروه A آسیا به مصاف هم می‌روند. ایران ۲۰ امتیازی به‌عنوان صدرنشین گروه پیش از این صعود خود را قطعی کرده و کره‌جنوبی با ۱۳ امتیاز رتبه دوم جدول رده‌بندی را در اختیار دارد.