گلزن های تیم کی روش+جدول کامل

کارلوس کیروش ۷۱ بار روی نیمکت تیم ملی نشسته و در دوران حضور او، ۲۴ بازیکن موفق به دو یا بیش از دو بار گلزنی با پیراهن تیم ملی شده اند.

در این بین سردار آزمون با ۱۹ گل در صدر قرار دارد و رضا قوچان نژاد با ۱۷ گل در تعقیب اوست. این دو مهاجم گلزن فوتبال کشورمان، خاطره خوشی از رویارویی با کره جنوبی دارند. گوچی در مقدماتی ۲۰۱۴ و در خاک کره موفق به گلزنی برابر این تیم شد و به نوعی حکم صعود تیم ملی را امضا کرد و آزمون هم اولین گل ملی خود را در بازی مقابل همین کره جنوبی در تهران به ثمر رساند.

پس از این دو، نکونام، انصاری فرد، طارمی، دژاگه و سیدجلال حسینی گلزنان تیم ملی هستند. آن ها به ترتیب ۱۳، ۱۱، ۱۰، ۷ و ۵ گل زده اند و بالاتر از چهار گله هایی چون شجاعی، حاج صفی، ترابی، خلعتبری و یعقوب کریمی قرار دارند.

در این لیست ۴ بازیکن حضور دارند که از دنیای فوتبال خداحافظی کرده اند؛ نکونام، کریمی، عقیلی و کاظمیان. همچنین بازیکنانی نظیر یعقوب کریمی، خلعتبری، تیموریان، دهنوی، قاضی، جباری، غلام رضا رضایی و پژمان نوری با وجود عدم خداحافظی رسمی دیگر به تیم ملی دعوت نمی‌شوند و عملا با همین تعداد گل پرونده شان در دوران کی روش بسته خواهد شد.

حالا باید دید کدام مهاجم به بیستمین گل ملی خود در عصر سرمربی پرتغالی تیم ملی خواهد رسید. آزمون، قوچان نژاد و شاید انصاری فرد و طارمی!

فهرست زیر، گلزنان برتر در دوران حضور کی روش در تیم ملی ایران هستند:

-سردار آزمون 19 گل

-رضا قوچان نژاد 17 گل

-جواد نکونام 13 گل

-کریم انصاری فرد 11 گل

-مهدی طارمی 10 گل

- اشکان دژآگه 7 گل

-سید جلال حسینی 5 گل

-مسعود شجاعی 4 گل

-احسان حاج صفی 4 گل

-مهدی ترابی 4 گل

-یعقوب کریمی 4 گل

-محمدرضا خلعتبری 4 گل

-آندرانیک تیموریان 3 گل

-قاسم دهنوی 3 گل

-محمد قاضی 3 گل

-علیرضا جهانبخش 3 گل

-هادی عقیلی 2 گل

-مجتبی جباری 2 گل

-جواد کاظمیان 2 گل

-غلامرضا رضایی 2 گل

-رامین رضائیان 2گل

-علی کریمی 2 گل

-مرتضی پور علی گنجی 2 گل

-پژمان نوری 2 گل